Walnut Butterscoth Cake ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Walnut Butterscoth Cake yang dapat sobat jadikan wawasan.

Walnut Butterscoth Cake kamu sanggup memasak Walnut Butterscoth Cake memakai 15 bahan 8 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Walnut Butterscoth Cake

  1. Kamu membutuhkan 1 biji kek span vanilla(blh dibeli dikedai atau buat sendri).
  2. Kamu siapin A).sos butterscoth.
  3. Persiapkan 1/2 cawan gula perang.
  4. Persiapkan 3 sudu besar buttercup.
  5. Siapkan juga Secubit garam.
  6. Anda perlu 1/2 cawan golden syrup.
  7. Anda Memerlukan 1 cawan whipping cream.
  8. Siapkan juga B).penyediaan kacang.
  9. Sobat juga memerlukan 1 cawan kacang walnut atau pecan atau badam.
  10. Kamu membutuhkan 80 gm gula perang.
  11. Anda Memerlukan 2 sudu besar madu.
  12. Kamu membutuhkan C ).bahagian cream utk layer dan toping.
  13. Silahkan kamu siapkan 500 gm cream cheese.
  14. Silahkan sobat persiapkan 100 gm gula icing.
  15. Silahkan kamu siapkan 150 gm buttercup.

Step by step cara memasak Walnut Butterscoth Cake

  1. Bahan bahan.
  2. Mula-mula sediakan kek span vanila. Boleh dibeli di kedai atau buat sendri menggunakan tepung premix.
  3. Masak gula perang hingga cair.masukkan butter.garam n corn syrup..gaul sebati... masukkan whipping cream.masak hingga sedikit pekat dan ketepikan..
  4. Kita sediakan kacang dia pula.. kedua2 jenis kacang tu kena bakar dulu..lbh kurang 15 minit masak gula perang hingga cair.masukkan madu.gaul sebati dan masukkan kacang yg sudah dibakar td..gaul cepat2 dan letak atas dulang yg dah dilapik alumunium foil. bila kacang dah kering cincang2 separuh drpd kacang tadi.separuh lg dibiarkan utk hiasan..
  5. Putar semua bahan utk toping hingga gebu.ambil 1/3 cawan sos butterscotcth yg dah sejuk td n campur dlm bancuhan cream cheese n putar lg.siap bahagian krim dan ketepikan..
  6. Mula utk menghias.sediakan kek potong kek kepada 3 bahagian sapukan sos butterscotcth pd kek..taburkan kacang pecan yg sudah dicincang dan sapu cream cheese..letakkan satu lg lapisan kek diatas sapu sos butterscotcth tabur kacang dan sapu cream cheese.dan ttup dgn lapisan kek terakhir. sapu cream cheese keseluruh badan kek.dan jirus sos, bolehla dihias dgn lebihan kacang yg ada.
  7. .
  8. Taraa.. Kek sah siap utk dihidangkan😋😋😋.

Begitulah pembahasan Walnut Butterscoth Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Walnut Butterscoth Cakeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com