Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah yang dapat sobat jadikan contoh.

Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah anda mampu memasak Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah mengfungsikan 11 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah

  1. Silahkan kamu persiapkan Bahan kering.
  2. Kamu siapin 1 1/2 cawan tepung gandum tanpa peluntur.
  3. Anda perlu 1 cawan gula tebu asli organik.
  4. Sobat juga memerlukan 2/3 cawan serbuk koko.
  5. Kamu butuh 4 sk baking powder.
  6. Sediakan 1/2 sk garam himalaya.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1/2 cawan choc chip (opsyenal).
  8. Anda perlu Bahan basah.
  9. Kamu membutuhkan 1 1/4 cawan santan segar.
  10. Kamu butuh 2 1/2 sb minyak zaitun/minyak kelapa dara/minyak masak.
  11. Kamu membutuhkan 1 sk ekstrak vanilla.

Intruksi cara memasak Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah

  1. Panaskan oven 170°C..
  2. Campurkan bahan kering - tepung, gula, serbuk koko dan baking powder ke dalam mangkuk. Gaul sebati. Ketepikan..
  3. Dalam mangkuk lain, campurkan sebati bahan basah - santan, minyak dan vanilla..
  4. Masukkan bahan kering ke dalam bahan basah, sedikit demi sedikit sehingga habis. Gaul sebati..
  5. Tuangkan ke dalam bekas yang sudah disapu minyak dan dilapik kertas untuk dibakar. ((Saya guna bekas loaf kaca bersaiz 9x5 sebab tak jumpa loyang bulat)) Boleh juga masukkan ke dalam bekas muffin/cawan kertas..
  6. Bakar selama 40-45 minit atau untuk versi muffin/cupcake, bakar selama 13-15mins sahaja. Cucuk dengan lidi di tengah dan apabila lidi besih ketika ditarik keluar, kek sudah masak sepenuhnya. Sejukkan dahulu di wire rack sebelum dinikmati..
  7. Nota : *untuk versi non-vegan dan dairy, boleh gantikan santan dengan susu segar/kotak. **kalau nak tambah coklat cip, kurangkan gula ke ¾ cawan. Ini untuk mengelakkan kek jadi terlalu manis. ***Kalau dah tambah choc chip dan susu, tak jadi vegan atau dairy-free version dah kek ni ye. Selamat mencuba!.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudahkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com