KEK BATIK MARIE CHEESE #Selangor #hitea ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar mengenai KEK BATIK MARIE CHEESE #Selangor #hitea yang bisa kalian jadikan wawasan. Resepi Kek Batik Original Milo Biskut Marie milo, Cara membuat kek batik, kek batik resepi, memasak, cara, sedap, resipi, masakan melayu, kek cheese, myresepi, bahan, resepi memasak sedap, kek milo, cheesekut milo, biskut marie, tanpa telur, butter, kek batik. Rasanya ramai yang dah mencuba resepi kek batik biskut marie yang biasa yang pernah saya kongsikan sebelum ni. Kepada penggemar cheese, resepi ni adalah resepi yang wajib dicuba.

KEK BATIK MARIE CHEESE #Selangor #hitea Hanya beberapa bahan sahaja yang digunakan. Di sini kami kongsikan resepi kek batik cheese yang menjadi viral dan patut anda cuba. Kredit resepi kepada Puan Haya Habibah. kamu sanggup membuat KEK BATIK MARIE CHEESE #Selangor #hitea pakai 14 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak KEK BATIK MARIE CHEESE #Selangor #hitea

  1. Kamu perlu Bahan kek batik.
  2. Kamu siapin 1 paket biskut Marie (300g).
  3. Anda membutuhkan 2 cawan milo*.
  4. Anda perlu 2 sdb serbuk koko*.
  5. Siapkan juga 1 cawan butter* (guna marjerin pun boleh).
  6. Sobat juga memerlukan 3/4 cawan susu pekat manis* (suka manis boleh tambah).
  7. Silahkan kamu persiapkan 1/2 cawan air panas*.
  8. Kamu membutuhkan 2 biji telur.
  9. Kamu butuh Bahan cheese.
  10. Sobat juga memerlukan 250 g cream cheese.
  11. Sediakan juga 80 g gula kastor.
  12. Sobat juga memerlukan 1 biji telur gred A.
  13. Anda membutuhkan 2 sdb tepung gandum.
  14. Kamu butuh Filling blueberry.

Ini pula kek batik indulgence Cheese akak bakers sekolah saya yang saya dah cuba rasanya kat sekolah pagi tadi-memang best rasanya! kek batik. Masukkan butter dalam kuali atau periuk dan cairkan dengan api perlahan/kecil. Bila butter dah cair,masukkan serbuk milo dan serbuk koko ( boleh. Macam makan cheese cake dan kek batik sekaligus.

Step by step cara membuat KEK BATIK MARIE CHEESE #Selangor #hitea

  1. Patahkan biskut marie menjadi 2 atau 4 bahagian. Sapu marjerin pada loyang petak 10' inci kalo bulat 9'inci dan lapik baking paper (pastikan pper tinggi lebih pada loyang yer) ketepikan.
  2. Satukan semua bahan yang bertanda "*" dan masukkan ke dalam kuali atau periuk... Masak guna api sederhana perlahan...sentiasa kacau.
  3. Apabila sudah sebati dan mendidih..masukkan telur..kacau lagi hingga sebati...bila sudah mendidih ganas..masukkan biskut marie yang dipatah² tadi..kacau bagi sebati..
  4. Dah siap tutup api dan terus masukkan dalam loyang..tekan² guna senduk bagi padat dan rata..
  5. Bagi bahan cheese pula... Pukul cream sheese hingga kembang..kemudian, masukkan telur dan pukul lagi 1 minit camtu.. Masukkan tepung..pukul satu minit...siap....
  6. Tuangkan crram cheese ke atas kek batik tadi... Ratakan...pipe filling yang disukai...
  7. Panaskan oven selama 10 minit.. Bakar api atas sahaja selama 20-25 minit (suhu 180 degree celcius)... Biar suam... Dan simpan dalam peti sejuk selama 1 jam.. Selamat mencuba :).

Sedikit serbuk koko untuk ditaburkan atas topping. * Resepi kek batik cheese ini telah disunting dan diterbitkan semula dengan kebenaran. Together with Kek Belacan, these cakes seem to have sprung up and became very popular around the mid/late nineties in Sarawak just after I have left the country. The Batik Cake to me looks very similar to the Hedgehog Slice from Australia and New Zealand. Kek batik merupakan salah satu antara kek yang paling banyak menarik hati masyarakat Malaysia. Bagaimana tidak, kek batik mempunyai rasa yang unik dan menarik.

Begitulah pembahasan KEK BATIK MARIE CHEESE #Selangor #hitea terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul KEK BATIK MARIE CHEESE #Selangor #hiteakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com