Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin yang bisa kalian jadikan contoh.

Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin anda dapat membuat Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin mengfungsikan 14 bahan 7 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin

  1. Kamu perlu Bahan Lapisan Hijau.
  2. Silahkan sobat persiapkan 5 biji telur.
  3. Kamu perlu 200 ml santan kotak (1 kotak).
  4. Anda Memerlukan 1/4 cwn Erythritol.
  5. Kamu butuh 1 sdt Cecair stevia.
  6. Sobat juga memerlukan 1/2 sdt Vanilla.
  7. Siapkan juga 8 helai Daun Pandan (kisar dgn air dan guna enapan).
  8. Silahkan kamu persiapkan 1 sdt garam.
  9. Silahkan kamu siapkan Lapisan Putih.
  10. Silahkan kamu siapkan 200 ml Santan Kotak (1 kotak kecil).
  11. Kamu perlu 1 sdt Agar-agar plain.
  12. Anda perlu 1 cwn air.
  13. Kamu perlu 1 sdt garam.
  14. Siapkan juga 1 helai daun Pandan.

Langkah cara membuat Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin

  1. Panaskan air dalam periuk pengukus. Sementara menunggu air pengukus mendidih, pecahkan telur, pukul sekejap. Masukkan santan, erythritol, stevia dan garam. Kacau sehingga semuanya bercampur..
  2. Apa itu enapan Pandan? Air pandan yang telah ditapis, dibiarkan selama beberapa jam, akan kelihatan enapan berwarna hijau gelap. Buang air bahagian atas. Masukkan enapan dan vanilla ke dalam besen campuran tadi. Kacau sehingga sebati. Masukkan dalam bekas pengukus sehingga penuh 3/4 bekas. Kukus selama 20 minit..
  3. Sementara itu siapakan lapisan putih. Masukkan santan, agar-agar, air dan garam. Kacau sehingga bercampur. Simpulkan daun pandan dan masukkan dalam bekas periuk. Nyalakan api perlahan sehingga mendidih..
  4. Tuang ke atas bekas lapisan hijau tadi sehingga bahagian hijau tengelam. Teruskan kukus selama 7 minit lagi..
  5. Angkat, biarkan dalam suhu bilik sehingga sejuk dan kemudian di masukkan dalam peti sejuk. Sedap dihidang dalam keadaan sejuk..
  6. Tips: Selain kukus, boleh juga masak guna teknik water bath, yakni masak lapisan hijau dalam loyang kecil yang diletakkan dalam loyang besar berisi air. Bakar dalam oven 180. darjah selama 20 minit sebelum letak lapisan putih dan teruskan masak selama 10 minit lagi..
  7. .

Begitulah pembahasan Kek Pandan Lailer Keto #superminteringin terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Pandan Lailer Keto #superminteringinkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com