Kek Marble Semolina ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar tentang Kek Marble Semolina yang bisa kamu jadikan wawasan.

Kek Marble Semolina anda sanggup memasak Kek Marble Semolina menggunakan 12 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Semolina

  1. Sobat juga memerlukan (BAHAN A).
  2. Selain itu juga tambahkan 250 gram tepung semolina/suji.
  3. Anda Memerlukan 300 gram susu segar.
  4. Sobat juga memerlukan (BAHAN B).
  5. Sediakan juga 300 gram butter.
  6. Siapkan juga 200 gram gula kastor.
  7. Kamu perlu 4 biji telur (gred B).
  8. Silahkan sobat persiapkan 1 sudu kecil esen vanila.
  9. Kamu butuh 100 g tepung superfine.
  10. Silahkan sobat siapkan 2 sudu kecil baking powder.
  11. Sobat juga memerlukan 1/2 cawan kepingan badam.
  12. Kamu perlu 30 gram serbuk koko (diayak).

Step by step cara memasak Kek Marble Semolina

  1. (BAHAN A) Dalam satu mangkuk, satukan susu segar dan tepung suji. Gaul rata, tutup dengan plastik wrapping dan perap semalaman didalam peti sejuk. (Pastikan perapan tepung suji dalam keadaan suhu bilik sebelum kita mulakan proses untuk membuat kek).
  2. (BAHAN B) Dalam mangkuk adunan, pukul butter bersama gula sehingga kembang. Masukkan telur sebiji demi sebiji sambil memukul hingga sebati. Masukkan juga esen vanila.
  3. Masukkan bancuhan tepung suji. Gaul rata hingga sebati. Masukkan pula tepung superfine, dan baking powder. Kaup balik. Untuk membuat marble, sediakan mangkuk. Ceduk 1/3 dari adunan, kemudian campurkan dengan serbuk koko yang telah diayak. Gaul rata..
  4. Tuang adunan berselang seli dalam loyang yang di oles butter kemudian disaluti dengan tepung. Tabur kepingan almond. Bakar dengan suhu 180’c selama 45minit atau mengikut suhu oven masing-masing..

Begitulah pembahasan Kek Marble Semolina terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble Semolinakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com