Walnut Butterscoth Cake ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar mengenai Walnut Butterscoth Cake yang bisa Anda jadikan contoh.

Walnut Butterscoth Cake anda bisa memasak Walnut Butterscoth Cake pakai 15 bahan 8 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Walnut Butterscoth Cake

  1. Anda perlu 1 biji kek span vanilla(blh dibeli dikedai atau buat sendri).
  2. Silahkan sobat siapkan A).sos butterscoth.
  3. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan gula perang.
  4. Anda Memerlukan 3 sudu besar buttercup.
  5. Silahkan kamu siapkan Secubit garam.
  6. Silahkan kamu siapkan 1/2 cawan golden syrup.
  7. Kamu membutuhkan 1 cawan whipping cream.
  8. Selain itu juga tambahkan B).penyediaan kacang.
  9. Sediakan 1 cawan kacang walnut atau pecan atau badam.
  10. Anda butuh 80 gm gula perang.
  11. Sediakan 2 sudu besar madu.
  12. Kamu membutuhkan C ).bahagian cream utk layer dan toping.
  13. Anda butuh 500 gm cream cheese.
  14. Kamu membutuhkan 100 gm gula icing.
  15. Kamu membutuhkan 150 gm buttercup.

Langkah cara membuat Walnut Butterscoth Cake

  1. Bahan bahan.
  2. Mula-mula sediakan kek span vanila. Boleh dibeli di kedai atau buat sendri menggunakan tepung premix.
  3. Masak gula perang hingga cair.masukkan butter.garam n corn syrup..gaul sebati... masukkan whipping cream.masak hingga sedikit pekat dan ketepikan..
  4. Kita sediakan kacang dia pula.. kedua2 jenis kacang tu kena bakar dulu..lbh kurang 15 minit masak gula perang hingga cair.masukkan madu.gaul sebati dan masukkan kacang yg sudah dibakar td..gaul cepat2 dan letak atas dulang yg dah dilapik alumunium foil. bila kacang dah kering cincang2 separuh drpd kacang tadi.separuh lg dibiarkan utk hiasan..
  5. Putar semua bahan utk toping hingga gebu.ambil 1/3 cawan sos butterscotcth yg dah sejuk td n campur dlm bancuhan cream cheese n putar lg.siap bahagian krim dan ketepikan..
  6. Mula utk menghias.sediakan kek potong kek kepada 3 bahagian sapukan sos butterscotcth pd kek..taburkan kacang pecan yg sudah dicincang dan sapu cream cheese..letakkan satu lg lapisan kek diatas sapu sos butterscotcth tabur kacang dan sapu cream cheese.dan ttup dgn lapisan kek terakhir. sapu cream cheese keseluruh badan kek.dan jirus sos, bolehla dihias dgn lebihan kacang yg ada.
  7. .
  8. Taraa.. Kek sah siap utk dihidangkan😋😋😋.

Begitulah pembahasan Walnut Butterscoth Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Walnut Butterscoth Cakepostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com