Kek pisang ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek pisang yang dapat Anda jadikan wawasan. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. Risca Video ini memaparkan cara saya buat kek pisang kurang manis. Kek Pisang aje pun nak kecuh.

Kek pisang Oleh-oleh khas Batam Pertama, Terbesar dan Berprestasi. Menyediakan berbagai olahan kek pisang sebagai oleh-oleh khas Batam. Kek pisang merupakan sejenis kek yang sedap dan enak rasanya. kamu sanggup memasak Kek pisang memanfaatkan 9 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek pisang

  1. Selain itu juga tambahkan 8 biji pisang emas/4 biji pisang berangan.
  2. Sediakan 1/2 cawan gula.
  3. Siapkan juga 1/2 cawan gula perang.
  4. Anda butuh 1 cawan minyak masak.
  5. Silahkan sobat persiapkan 2 cawan tepung gandum.
  6. Persiapkan 1/2 sudu kecil soda bikar bonat.
  7. Persiapkan 1/2 sudu kecil backing powder.
  8. Kamu siapin 3 biji telur.
  9. Kamu perlu 1 sudu kecil esen pisang.

Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang. Stream Tracks and Playlists from Kek Pisang on your desktop or mobile device. CARA-CARANYA : Mixer semua bahan hingga gebu. Kek pisang ini sangat lezat dan sangat enak, selain mempunyai rasa yang lazat dan rasa yang lazat juga mempunyai tekstur yang sesuai.

Langkah cara memasak Kek pisang

  1. Lenyekkan pisang hingga hancur.ketepikan..
  2. Putar telur dan gula hingga kembang kemudian masukkan minyak dan esen pisang..
  3. Kemudian maaukkan pula tepung dan pisang yg telah dilenyek tadi.gaul hingga sebati..
  4. Sapukan majeren pada loyang/lapik dengan baking paper,tuang adunan tadi.bakar dengan suhu 180°C selama 45 minit.bergantung tahap kepanasan oven masing2 / sehingga masak.siap..

Jadi tidak hairanlah jika orang ramai yang suka kek pisang. Kek Pisang Moist.sedap dan moist sgt. Ramai penggemar kek pisang empuk (banana cake moist atau banana bread) rupanya selain resepi kek batik, mungkin kerana buah pisang mudah sangat untuk di dapatkan. bunda boleh membeli di. Resepi kek Pisang/ ini menyediakan pelbagai resepi memasak ke pisang dengan rasa yang sedap. Kek Pisang Villa khas Batam (Randy/detikTravel).

Begitulah pembahasan Kek pisang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek pisangartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com