Kek Oren & Coklat Cip ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar tentang Kek Oren & Coklat Cip yang dapat sobat jadikan inspirasi. Sedar tak sedar dah tak lama dah nak raya kan.sempat jugak kak JM upload satu lagi video hehehehe. Best kan kalau boleh letak audio. Perlahan lahan masukkan gula dan putat hingga ringan dan kembang.

Kek Oren & Coklat Cip Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Oren Sunquick Sukatan Cawan Yang Gebu Dan Sedap-Alhamdulillah. Resepi Kek Oren - Saya sangat suka makan kek kek gaya biasa ala kek kampung. Ketika Faaizah, jemaah Ad Dhuha memberi saya jejak selepas solat terbaik, saya membawa pulang dan makan. free image hosting. kamu mampu memasak Kek Oren & Coklat Cip mengfungsikan 10 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Oren & Coklat Cip

  1. Kamu butuh 2 cawan tepung gandum.
  2. Anda membutuhkan 2 sudu kecil serbuk penaik.
  3. Anda membutuhkan 1 penutup kecil botol esen vanilla (Yani guna Star Brand).
  4. Anda butuh 1 biji buah Oren.
  5. Anda butuh 2 biji telur.
  6. Kamu perlu 1 cawan minyak jagung.
  7. Anda Memerlukan 1 sudu kecil pewarna kuning.
  8. Kamu membutuhkan 1 cawan gula kastor.
  9. Anda Memerlukan 20 g coklat cip.
  10. Sediakan juga 10 g Cranberry kering (Optional).

This user hasn't answered any questions yet. Untuk kek oren kukus yang gebu ni, saya tukarkan gandum / soda bikarbonat kepada self raising Aduanan kek oren kukus ni memang besar. Jadi satu adunan dah cukup. in Recipes. Cara Buat Kek Oren Sunkist Sedap Dan Mudah.

Intruksi cara membuat Kek Oren & Coklat Cip

  1. Ayak tepung gandum. Masukkan juga serbuk penaik..
  2. Masukkan buah oren yang telah dipotong ke dalam mesin pengisar bersama dengan gula, minyak masak, telur, esen vanilla dan pewarna kuning. Kisarkan sehingga halus atau hancur semua bahan. Tuangkan bahan yang telah dikisar ke dalam bekas tepung yang disediakan awal tadi. Kacau rata semua bahan..
  3. Tuangkan bahan yang telah dikacau tadi dalam bekas aluminium bentuk segi empat tepat. Hiaskan dengan coklat cip dan Cranberry kering ikut kesukaan. Tip: Isi adunan dalam bekas hanya separuh sahaja supaya ada ruang untuk adunan tadi naik kembang ketika di bakar..
  4. Bakarkan adunan kek di dalam oven selama 40 minit pada suhu 190°C..
  5. Kek yang telah siap dibakar. Selamat mencuba..

Kek oren sunkist, sebelum ini kami ada kongsikan bersama ada cara buat kek oren sunquick, kali ini kita cuba versi sunkist yang dikongsikan oleh puan. Joynjoy meriah orange cake /kek oren. See more ideas about Food, Desserts and Food recipes. Terasa manis kulit oren dalam kek. Kek Oren Paling Mudah Dan Sedap Guna Blender Jer.

Begitulah pembahasan Kek Oren & Coklat Cip terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Oren & Coklat Cipartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com