Kek mentega coklat ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek mentega coklat yang bisa Anda jadikan inspirasi. (Coklat dan mentega di cairkan di dalam mangkuk yang diletakkan dalam periuk air yang mendidih, pastikan air Setelah sebati, agihkan adunan ke dalam setiap cawan kek yang telah disusun tadi. Kek, Mari kongsi resepi popular di Malaysia dan Asia. Ketahui cara menghasilkan kek coklat tanpa gula dan tanpa mentega.

Kek mentega coklat Bila mana kek coklat dilimpahi sos yang banyak, meleleh sampai banjir. Bila mana ikut suka hati Cerita dia macam ni, Saya dah selalu beli kek kat KCWM Sebelum ini, masalah saya bila beli kek. Aneka resipi kek mentega yang mudah dan sedap untuk puan-puan cuba masak sendiri di rumah. anda bisa memasak Kek mentega coklat mengfungsikan 6 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek mentega coklat

  1. Sediakan juga 250 g mentega.
  2. Sediakan 200 g gula kastor.
  3. Anda perlu 250 g tepung naik sendiri.
  4. Sobat juga memerlukan 50 g serbuk koko.
  5. Kamu butuh 5 bj telur.
  6. Kamu siapin 1 /² sk esen vanilla.

Rasanya kek coklat lembap atau chocolate moist cake ni antara kek yang paling digemari orang Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. Lihat lebih banyak idea tentang Resipi kek, Resipi kek cawan dan Pencuci mulut asia. Kek Coklat Kukus siap di masak. Masukkan semua bahan ke dalam kuali atau periuk dengan api yang sederhana.

Langkah cara membuat Kek mentega coklat

  1. Pukul gula dan mentega hingga kembang, masukkan telur sebiji demi sebiji& esen Vanilla..
  2. Masukkan tepung naik sendiri dan serbuk koko,.
  3. Tuang adunan dlm loyang yg tlah di alas baking paper, bakar selama 45 menit atau sehingga masak..

Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi. Resepi Kek Coklat Berhantu - Kali ini kami akan berkongsi resepi yang sangat pelik dan sangat Kek coklat berhantu ini sangat kami sarankan untuk mencuba membuat kek ini, kami jami tidak akan. Menerima tempahan kek dan coklat untuk majlis hari jadi, pertunangan, persaraan dan sebagainya. Masukkan coklat blok, mentega dan susu cair ke dalam panci.

Begitulah pembahasan Kek mentega coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek mentega coklatkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com