Kek marble ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek marble yang bisa kalian jadikan wawasan. Mata cepat jer terpandang Kek Marble yang ditayang di blog Intai Dapur. Hmm dikatakan kek yang sangat gebu dan lembut membuatkan saya terus ke dapur kerana amat pasti semua bahan diperlukan memang tersedia. Lagi pulak, anak saudara saya Farhan dan As akan berkunjung, boleh juga dibuat hidangan dan bekalan mereka balik nanti.

Kek marble Tambah-tambah lagi saya ni beginner dalam bab buat kek mekek bagai ni. How To Make Soft Marble Butter Sponge Cake (Homebake & Less Sweet) Subscribe. Namun bila terpandang kek marble dari blog Zila yang sungguh menggoda, saya menjadi sangat teruja untuk membuat kek marble. anda sanggup membuat Kek marble memanfaatkan 8 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek marble

  1. Kamu siapin 250 g margerin.
  2. Anda Memerlukan 200 g gula kaster.
  3. Silahkan sobat siapkan 250 g tepung gandum.
  4. Kamu perlu 1 sdt baking powder.
  5. Sediakan juga 4 biji telur.
  6. Kamu butuh 60 ml susu cair.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 sdt esen vanilla.
  8. Kamu butuh 1 sdb serbuk koko.

Lebih lebih lagi membaca apa yang Zila tulis yang dia juga sukakan kek yang lembab dan berminyak seperti saya. Menelan nelan air liur saya bila melihat gambar kek Zila. Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering.

Langkah cara memasak Kek marble

  1. Putar gula dan margerin hingga elok kembang(dr berwarna kuning hingga pucat)..masukkan telur sebiji putar lagi..buat sebiji² hingga habis..kemudian masukkan tepung yang telah diayak bersama baking powder sedikit demi sedikit.
  2. Berselang seli dengan susu segar....
  3. Bahagikan adunan kepada 2.....1 bahagian di tambah serbuk koko..kacau sebati....masukkan adunan ke dalam loyang.dan tompokkan adunan mengikut kreativiti sendiri..loyang pilihan 8x8..kalau bulat 6".
  4. Sementara itu..panaskan oven anggaran 15 minit.
  5. Bakar kek menggunakan api bawah..170 selama 40 minit. (Semuanya bergantung kepada oven anda sendiri).

Namun, jika buat sendiri anda boleh cuba berulang-ulang kali sehingga jadi moist dan menepati citarasa anda. Kek ini memang cukup sesuai untuk dijadikan sebagai hidangan minum petang. Another classic cake that remains popular until now. It's a combination of most popular flavour; vanilla and chocolate! This cake is very easy to bake, suitable for beginner.

Begitulah pembahasan Kek marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek marblekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com