Kek Marble Pujaan Hati ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar tentang Kek Marble Pujaan Hati yang dapat sobat jadikan wawasan.

Kek Marble Pujaan Hati anda sanggup memasak Kek Marble Pujaan Hati menggunakan 8 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble Pujaan Hati

  1. Siapkan juga 250 gm marjerin Planta.
  2. Persiapkan 180 gm gula castor.
  3. Anda membutuhkan 250 gm tepung gandum.
  4. Silahkan sobat siapkan 4 biji telur A.
  5. Anda Memerlukan 1 st baking powder.
  6. Kamu siapin 2 sd besar susu pekat manis.
  7. Kamu perlu 2 sdb serbuk koko di ayak.
  8. Kamu membutuhkan 1 st esen vanilla.

Intruksi cara membuat Kek Marble Pujaan Hati

  1. Panaskan oven 150 darjah Celcius. Ayak tepung dan baking powder. Ketepikan..
  2. Satukan marjerin dan gula dalam bekas dan putarkan dengan mixer hingga putih gebu/kembang..
  3. Tambahkan telur 1 per satu dan pukul hingga kembang. Masukkan esen vanilla dan susu pekat. Sebatikan..
  4. Tambahkan tepung sedikit demi sedikit, perlahankan mixer. Kaup balikkan. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. 1 bahagia. Ditambah dengan serbuk koko dan gaul rata..
  5. Letakkan adunan putih dan coklat tadi berselang seli hingga habis dalam loyang bersaiz 8". Lorekkan permukaan kek dengan lidi Bakar dalam oven 150 darjah Celcius selama 45-50minit atau sehingga kek masak bergantung kepada oven..
  6. Kek masak sedia dihidangkan..

Begitulah pembahasan Kek Marble Pujaan Hati terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble Pujaan Hatikonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com