Kek Marble Oren Sunquick ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar mengenai Kek Marble Oren Sunquick yang bisa sobat jadikan wawasan.

Kek Marble Oren Sunquick kamu bisa memasak Kek Marble Oren Sunquick mengfungsikan 10 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Persiapkan 240 g marjerin.
  2. Anda membutuhkan 240 g gula castor.
  3. Anda Memerlukan 240 g tepung gandum (diayak).
  4. Kamu membutuhkan 1 sudu kecil baking powder (diayak).
  5. Kamu siapin 4 biji telur gred C.
  6. Silahkan sobat siapkan 1/4 cawan susu cair.
  7. Persiapkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  8. Sobat juga memerlukan 2 sudu besar oren sunquick.
  9. Silahkan sobat siapkan 1 sudu kecil emulco oren.
  10. Kamu siapin 1 sudu kecil pewarna oren.

Step by step cara memasak Kek Marble Oren Sunquick

  1. Masukkan marjerin, gula castor, esen vanilla dan telur. Blendkan sehingga kembang dan ringan..
  2. Selepas blend, masukkan dalam mangkuk. Kemudian masukkan tepung gandum dan baking powder yang telah diayak bersama susu cair secara berselang seli..
  3. Gaulkan sehingga sebati dan tiada ketul-ketul. Kemudian bahagikan kepada 2 adunan..
  4. Adunan yang 1 lagi, masukkan 2 sudu besar oren sunquick, oren emulco dan sedikit pewarna oren. Kemudian gaulkan sehingga sebati dan sekata..
  5. Dah siap boleh sendukkan adunan secara berselang seli ke dalam loyang. Kemudian lorekkan bahagian atas menggunakan lidi atau chopstick..
  6. Akhir sekali, bolehlah dibakar atau kukus sehingga masak mengikut oven dan pengukus masing-masing. Saya menggunakan periuk noxxa kaedah steam selama 25 minit..

Begitulah pembahasan Kek Marble Oren Sunquick terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Marble Oren Sunquickkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com