Kek Coklat Moist ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Coklat Moist yang bisa sobat jadikan wawasan.

Kek Coklat Moist kamu dapat memasak Kek Coklat Moist pakai 17 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Coklat Moist

  1. Anda Memerlukan ➡️Bahan Masak A.
  2. Persiapkan 1 cawan minyak.
  3. Siapkan juga 1 cawan gula halus.
  4. Sobat juga memerlukan 1 cawan serbuk koko.
  5. Persiapkan 1 cawan susu cair.
  6. Kamu siapin 1/2 cawan susu pekat.
  7. Kamu siapin ➡️Bahan B.
  8. Silahkan kamu persiapkan 1 cawan tepung gandum.
  9. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil baking powder.
  10. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  11. Anda perlu Sedikit garam.
  12. Anda Memerlukan 3 biji telur.
  13. Silahkan kamu siapkan 1 sudu kecil esen vanilla.
  14. Anda butuh ➡️Hiasan.
  15. Silahkan sobat siapkan 1 cawan coklat cair.
  16. Kamu membutuhkan Coklat rice.
  17. Anda Memerlukan Coklat chips.

Intruksi cara memasak Kek Coklat Moist

  1. Campurkan ke semua Bahan A ke dalam periuk lalu kacau rata dan masakkan sebati dengan api sederhana. Setelah masak biarkan sejuk..
  2. Ayakkan bahan B ke dalam mangkuk. Pukulkan telur dan esen vanilla sampai kembang..
  3. Panaskan oven selama 10 minit dengan suhu 170 darjah celcuis. Masukkan telur yang telah kembang tadi berselang seli dengan tepung ke dalam bahan A kacau sebati sehingga habis..
  4. Sapukan loyang saiz 9 in dengan sedikit butter lalu lapikkan dengan kertas minyak. Masukkan adunan kek ke dalam loyang. Bakar kek selama 50 minit @ hingga masak..
  5. Cucukkan di bahagian tengah kek, kalau licin pencucuk bermakna kek telah masak. Renggangkan pintu oven selama 10 minit..
  6. Masakkan coklat masakan secara double boiler sehingga coklat cair. Keluarkan kek dari oven dan curahkan coklat cair di atas permukaan kek lalu taburkan coklat rice dan coklat chips. Kek sedia untuk dihidangkan. Selamat mencuba guys 💕.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Moistpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com