Kek Chiffon Pandan Lailer ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar mengenai Kek Chiffon Pandan Lailer yang dapat kamu jadikan inspirasi.

Kek Chiffon Pandan Lailer anda mampu membuat Kek Chiffon Pandan Lailer memakai 13 bahan 6 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Chiffon Pandan Lailer

  1. Anda Memerlukan Bahan A.
  2. Kamu membutuhkan 6 biji kuning telur.
  3. Kamu siapin 2/3 cawan minyak jagung.
  4. Selain itu juga tambahkan 2/3 cawan santan pekat.
  5. Sediakan 1/2 sudu kecil garam.
  6. Anda Memerlukan 1 cawan gula castor.
  7. Anda Memerlukan pewarna hijau/perisa pandan.
  8. Kamu membutuhkan 1 1/2 cawan tepung gandum.
  9. Anda membutuhkan 1 sudu teh baking powder.
  10. Sediakan Bahan B.
  11. Sediakan 6 biji putih telur.
  12. Anda perlu 1/2 cawan gula pasir.
  13. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil cream of tar tar.

Intruksi cara membuat Kek Chiffon Pandan Lailer

  1. Bahan A. Masukkan kuning telur, garam dan gula dalam mixer. Kacau. Masukkan pewarna hijau, santan dan minyak. Kacau lagi (tak perlu kembang sangat). Masukkan tepung sedikit-sedikit. Gaul sebati dan ketepikan..
  2. Bahan B. Pukul telur sehingga berbuih. Kemudian masukkan gula sedikit-sedikit. Akhir sekali masukkan cream of tar tar. Pukul lagi hingga kembang dan jika di terbalikkan dia tidak akan jatuh..
  3. Masukkan bahan B ke dalam bahan A sedikit demi sedikit cara kaup balik..
  4. Tuang adunan ke dalam periuk berlubang. Hentakan beberapa kali dan masukkan ke dalam oven. Bakar selama 45-50 minit suhu 150C (bergantung pada oven masing-masing).
  5. Setelah masak keluarkan daripada oven dan terus terbalikkan..
  6. Setelah sejuk barulah dikeluarkan daripada acuan dan bolehlah dipotong. Siap.

Begitulah pembahasan Kek Chiffon Pandan Lailer terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Chiffon Pandan Lailerartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com