Kek batik ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar seputar Kek batik yang dapat kamu jadikan wawasan. HomeKreation - Kitchen Corner: Kek Batik Cheese (Batik Cake with Cheese Topping). Have you heard of Kek Batik? It is very popular in my hometown here in Sarawak.

Thousands of new, high-quality pictures added every day. Tahukah anda, menurut kajian, dengan menikmati sepotong kek dapat mengurangkan rasa stress manusia. Kek Batik legend, dengan topping chocolate ganache yang licin… berkilat permukaannya dan penuh dengan rasa chocolate. anda mampu memasak Kek batik memanfaatkan 6 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek batik

  1. Silahkan sobat siapkan 250 g buttercup.
  2. Anda perlu 1/3 tin susu manis.
  3. Kamu butuh 2 cawan milo.
  4. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu serbuk koko.
  5. Kamu membutuhkan Sebiji telur.
  6. Sediakan juga 1 paket biskut marie.

Banyak-banyak kek, kek batik lah kek yang paling senang nak buat dalam dunia. Tak payah susah-susah nak bake, tak payah pakai tepung. Apa yang best, dari kek batik asas, boleh jadikan kek batik cheese, kek batik oreo di atas permukaannya dan tambah lagi nutella. Memang sangat sedap dan yang penting , tak pahit tau.

Langkah cara memasak Kek batik

  1. Cairkan 250g butter dalam kuali/periuk.
  2. Setelah cair, masukkan 1/3 tin susu pekat manis(mengikut citarasa,suka lagi manis boleh tambah sikit lagi susu).
  3. Masukkan dua cawan milo berserta 1 sudu serbuk koko.
  4. Setelah sebati, masukkan sebiji telur.
  5. Akhir sekali masukkan biskut marie yg sudah dipatah2kan.
  6. Kacau sebati dan masukkan kedalam bekas dan kemudian sejukkan selama 1-2jam..

Dapatkan resepi Kek Batik yang paling sedap! Pelbagai resepi yang anda boleh sediakan sekarang juga. Batik cake (Malay: Kek batik) is a type of non-baked Malaysian cake dessert. This cake was made by mixing broken Marie biscuits combined with a chocolate sauce or runny custard made with egg. Kek batik. hahaha. giler senang kan masak kek batik ni.

Begitulah pembahasan Kek batik terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek batikartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com