Kek Batik Crunchy ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next adalah gambar berkaitan dengan Kek Batik Crunchy yang bisa sobat jadikan ide.

Kek Batik Crunchy kamu sanggup memasak Kek Batik Crunchy gunakan 6 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Batik Crunchy

  1. Silahkan kamu siapkan 250 gram butter.
  2. Anda butuh 1 sudu kecil esen vanilla.
  3. Kamu butuh 3/4 cawan susu pekat manis.
  4. Persiapkan 1 1/2 cawan serbuk milo.
  5. Kamu perlu 6 sudu pure serbuk koko.
  6. Kamu butuh 1 paket biskut marie.

Step by step cara membuat Kek Batik Crunchy

  1. Cairkan butter guna api sederhana dan tambahkan esen vanilla. Masukkan susu pekat manis. Tutup api.
  2. Masukkan milo dan serbuk koko sedikit demi sedikit supaya tak berketul. Gunakan whisk utk kacau..
  3. Masukkan biskut yang dipatah 4 bahagian dan kacau sehingga semua biskut tersalut chocolate.
  4. Masukkan biskut bersalut coklat ke dalam loyang pilihan. Gunakan cling wrap untuk menutup bahagian atas kek dan padatkan kek dengan menggunakan bahagian dasar cawan.
  5. Masukkan ke dalam peti ais bawah selama 2 jam untuk ia set. Bila nak makan, thaw selama 5 minit, dan potong kemas2. Siap untuk di makan!.

Begitulah pembahasan Kek Batik Crunchy terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Batik Crunchypostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com