Kek batik cheese merdeka #merdeka #chefzam ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar seputar Kek batik cheese merdeka #merdeka #chefzam yang dapat kamu jadikan wawasan. Terkenal dengan sikap peramah dna ringan tulang, Kak Munah juga pandai membuat. Apa tngu lagi jommm rasa kek batik chees 😍🥰. Ini pula kek batik indulgence Cheese akak bakers sekolah saya yang saya dah cuba rasanya kat sekolah pagi tadi-memang best rasanya! kek batik.

Kek batik cheese merdeka #merdeka #chefzam Kek Batik Cheese #kekbatik #cheesecake #dessert #foodlover. Kek batik adalah antara resepi yang mudah untuk dibuat. Ianya tidak menggunakan peralatan yang canggih. kamu dapat memasak Kek batik cheese merdeka #merdeka #chefzam memanfaatkan 12 bahan 11 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek batik cheese merdeka #merdeka #chefzam

  1. Anda perlu bahan2.
  2. Sediakan juga 50 g Serbuk Koko.
  3. Selain itu juga tambahkan 100 g Milo.
  4. Silahkan sobat persiapkan 100 g Gula Pasir.
  5. Sobat juga memerlukan 200 ml Air.
  6. Silahkan sobat siapkan 100 g Mentega.
  7. Sediakan 2 bj Telur.
  8. Kamu butuh 400 g Biskut Marie - patah2kan.
  9. Anda membutuhkan lapisan cheese:.
  10. Kamu membutuhkan 250 g Cream Cheese.
  11. Sediakan 1/4 cawan Gula Halus.
  12. Anda Memerlukan 1 bj Telur Gred A.

Hanya beberapa bahan sahaja yang digunakan. Di sini kami kongsikan resepi kek batik cheese yang menjadi viral dan patut anda cuba. Kredit resepi kepada Puan Haya Habibah. - Kek cawan coklat moist - Kek Lapis Ubi Kayu Jagung Manis - Kek monogram - Kek Marble Merah Jambu - Kek Cheese Meletop - Resepi Kek Batik Nestum Yang Mudah Dan Sedap - Kek berkrim #phopbylinimohd - Kek Jantung Kuali - Kek Marble Merdeka - Kek Batik Mudah - Kek Batik Melting. Hari ni sis nak share cara buat Kek Batik Cheese yang Mudah tapi super duper sedap.tak percaya?kena .

Intruksi cara memasak Kek batik cheese merdeka #merdeka #chefzam

  1. CARA2: 1. Campurkan koko, milo, gula & air ke dlm kuali. Masak dgn api yg sederhana, kacau sehingga larut..
  2. 2. Masukkan mentega sehingga larut..
  3. 3. Kecilkan api, masukkan telur & kacau sehingga pekat dalam 30 saat & padamkan api..
  4. 4. Masukkan biskut dan gaul sehingga rata dan biskut di saluti sepenuhnya..
  5. 5. Padatkan ke dlm loyang yg di alas dgn kertas aluminium..
  6. Untuk Cheese - Putar kesemua bahan sehingga kembang & tuangkan ke atas kek batik tadi..
  7. Bakar 160C (api atas shj) selama 5 minit. (Aznie kukus je 10minit).
  8. Sejukkan di dlm peti sejuk sebelum di potong/hidangkan..
  9. Untuk yang ni.. Sebelum kukus Aznie lukis dulu.. terpulang nak lukis apa pun bole. Tak nak lukis pun bole....
  10. Bila dah sejuk siap tuk dihidangkan..
  11. .

Apa yang best, dari kek batik asas, boleh jadikan kek batik cheese, kek batik oreo di atas permukaannya dan tambah lagi nutella. Memang sangat sedap dan yang penting , tak pahit tau. Jangan lupa tonton video cara pembuatan di bawah dari A - Z khas untuk anda cuba. Kalau bubuh topping cheese mesti special!". Kek batik ni walaupun simple tapi memang sedap.

Begitulah pembahasan Kek batik cheese merdeka #merdeka #chefzam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek batik cheese merdeka #merdeka #chefzamartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com