Kek marble neopolitan ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar tentang Kek marble neopolitan yang bisa kalian jadikan contoh.

Kek marble neopolitan kamu sanggup memasak Kek marble neopolitan menggunakan 14 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek marble neopolitan

  1. Silahkan sobat siapkan 250 gm mentega (saya guna buttercup).
  2. Silahkan kamu persiapkan 2 cawan gula.
  3. Anda butuh 4 biji telur gred A.
  4. Anda membutuhkan 16 oz sour cream.
  5. Kamu butuh 2 sudu teh esen vanilla.
  6. Persiapkan 3 1/2 cawan tepung gandum*.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 1/2 sudu teh baking powder*.
  8. Persiapkan 1 1/2 sudu teh baking soda*.
  9. Kamu perlu 1/2 sudu teh garam*.
  10. Persiapkan 6 oz dark chocolate.
  11. Anda Memerlukan 1 sudu teh serbuk koko.
  12. Persiapkan 1/2 cawan strawberi cincang (saya gantikan dengan cranberi kering).
  13. Sobat juga memerlukan 1 sudu besar pes strawberi.
  14. Anda membutuhkan Pewarna pink.

Langkah cara memasak Kek marble neopolitan

  1. Ayak bahan-bahan bertanda *. Ketepikan. Cairkan dark chocolate menggunakan kaedah double boiler hingga coklat cair. Masukkan serbuk koko dan gaul. Alih ketepi. Cincang cranberi kering..
  2. Pukul mentega hingga kembang. Masukkan gula dan pukul lagi hingga sebati. Masukkan telur satu persatu sambil dipukul hingga kembang. Masukkkan sour cream dan esen vanilla pukul hingga sebati. Bahagi tiga adunan tepung dan masukkan tepung sambil dipukul perlahan hingga habis adunan tepung tadi. Jangan terlebih pukul..
  3. Bahagi tiga bahagian. Satu bahagian dicampur dengan coklat cair. Satu lagi bahagian dicampur dengan pes strawberi, pewarna pink dan cranberi kering. Satu lagi bahagian dibiarkan dengan warna asal..
  4. Sediakan loyang. Sapu dengan sedikit mentega. Tompok-tompokkan setiap adunan hingga habis dan akhir sekali ambil chopstick dan lorekkan adunan tadi ikut kreativiti anda. Hentak-hentakkan acuan sedikit. Panaskan oven dengan suhu 180’c. Bakar kek 1 jam dengan api atas dan bawah hingga masak. (Bergantung pada oven masing- masing)..

Begitulah pembahasan Kek marble neopolitan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek marble neopolitanartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com