Kek Keju Jepun ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar mengenai Kek Keju Jepun yang dapat Anda jadikan wawasan.

Kek Keju Jepun anda mampu memasak Kek Keju Jepun manfaatkan 9 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Keju Jepun

  1. Silahkan kamu siapkan 4 keping keju.
  2. Kamu perlu 200 ml susu cair.
  3. Kamu butuh 4 biji telur putih.
  4. Anda butuh 4 biji telur kuning.
  5. Anda perlu 1/2 cawan gula halus.
  6. Silahkan sobat siapkan 3/4 cawan tepung gandum.
  7. Siapkan juga 1 sudu kecil baking powder(ayakkan tepung bersama baking powder).
  8. Kamu butuh 1 sudu kecil esen vanilla.
  9. Sediakan 1/2 butter.

Intruksi cara memasak Kek Keju Jepun

  1. 1. Masukkan susu cair dan keju yang dikoyak kecil ke dalam periuk. Masakkan sampai cair dengan api kecil. Lalu masukkan pula butter dan dikacau rata sampai masak. Tutup api..
  2. 2.Masukkan telur putih ke dalam mangkuk mixer. Putarkan sampai kembang. Masukkan pula gula sedikit demi sedikit lalu putarkan sampai jadi meringue..
  3. 3.Pukulkan kuning telur bersama esen vanilla sampai kembang..
  4. 4.Masukkan kuning telur ke dalam adunan keju lalu dikacaukan sebati. Masukkan pula tepung sedikit demi sedikit dan kacau rata agar menjadi adunan sebati..
  5. 5.Masukkan meringue sedikit demi sedikit sambil dikaup sebati dengan adunan sampai habis..
  6. 6.Panaskan oven 170 darjah celcuis selama 10 minit. Sapukan butter pada loyang dan lapikkan dengan kertas minyak. Curahkan adunan ke dalam loyang..
  7. 7.Sediakan loyang lain yang berisi air panas lalu masukkan loyang adunan ke dalamnya. Bakar selama 170 darjah celcuis selama 20 minit dan turunkan suhu 140 darjah celcuis lalu bakar selama 40 minit..
  8. 8.Cucukkan lidi di tengah kek jika lidi licin tandanya kek sudah masak. Renggangkan oven dan biarkan kek selama 10 minit. Kek keju siap untuk dihidangkan. Selamat mencuba..

Begitulah pembahasan Kek Keju Jepun terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Keju Jepunkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com