Kek pisang coklat ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar seputar Kek pisang coklat yang dapat kalian jadikan contoh. Hi dalam video ni ana cuba buat kek pisang coklat kluster kayangan. Mungkin sebab bahan² yang digunakan adalah premium jadi diberi nama tu. Kek Pisang dengan olesan coklat serta taburan kacang almond yang membuat kek pisang makin renyah dan gurih membuat semua rasa menyatu dalam satu gigitan.

Kek pisang coklat Kali ni saya nak kongsikan resepi kek pisang gebu yang sangat senang dan confirm jadi punya. Cara membuat ES Pisang Coklat Warna warni. Masukkan pisang yang sudah ditusuk ke dalam larutan coklat tadi. anda mampu memasak Kek pisang coklat menggunakan 11 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek pisang coklat

  1. Siapkan juga Bahan A.
  2. Anda perlu 3 biji pisang.
  3. Silahkan kamu siapkan 2 biji telur.
  4. Sediakan juga 1 sudu kecil baking powder.
  5. Kamu butuh 80 g butter.
  6. Persiapkan setengah cawan gula.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil Bicarbonate soda.
  8. Silahkan kamu persiapkan Bahan B.
  9. Kamu siapin 1 cawan tepung gandum.
  10. Anda butuh setengah cawan serbuk koko.
  11. Anda membutuhkan 1 paket chocolate bar.

Pisang berbalut kulit lumpia tipis ini juga memiliki isian coklat yang seketika lumer ketika digoreng. Salah satu pilihanku adalah Cake Pisang Coklat ini. Warnanya kurang nyoklat, sebab aku kehabisan gula palem. As Salam,- Tips dan Resepi Kek Pisang kekal Moist Walau Dibakar-Alhamdulillah.

Langkah cara membuat Kek pisang coklat

  1. Masukkan kesemua bahan A dan kacau sehingga sebati.
  2. Kemudian masukkan Baham B pula kedalam bahan A yang telah dikacau. Kacau sehingga sebati lagi.
  3. Kalau nak lebih sedap, masukkan satu chocolate bar yang telah dipatah-patahkan ke dalam bahan yang telah dikacau. Kacau lagi..
  4. Jangan lupa letak butter di sekeliling loyang sebelum tuangkan bahan. Tuangkan dalam loyang dan bakar selama 40-60 minit mengikut kesesuaian. cucuk kek menggunakan lidi untuk ketahui kek sudah masak atau tidak. Jika kek masih melekat pada lidi, kek masih belum lagi masak..
  5. Jika tak mahu menggunakan oven, guna periuk nasi untuk masak kek iaitu, tuang bahan tadi ke dalam periuk nasi dan tekan "Cook" sehingga masak kemudian biarkan "warm" untuk 25 minit sebelum tekan "Cook" sekali lagi dan biarkan kek dalam periuk nasi dalam keadaan "warm" sebelum dikeluarkan..

Cuti sekolah ni selain happy sebab tak payah rush bangun pagi-pagi. Untuk jenis pisang yang digunakan, bebas bisa apa saja. Resep Es Pisang Coklat Kismis. image via akamaized.net. Gimana jadinya ya pisang berpadu dengan kismis. Resepi cara buat kek coklat lava guna dua bahan.

Begitulah pembahasan Kek pisang coklat terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek pisang coklatkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com