Kek Marble ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble yang bisa kamu jadikan wawasan. Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni.

Kek Marble Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Saya pernah kongsikan resepi kek marble kukus. anda mampu memasak Kek Marble memanfaatkan 10 bahan 8 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Selain itu juga tambahkan 1 cawan tepung kek.
  2. Siapkan juga 5 biji telur.
  3. Siapkan juga 3/4 cawan minyak sayuran.
  4. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  5. Anda perlu 1 sudu kecil serbuk penaik.
  6. Kamu siapin 1 sudu makan ovellete.
  7. Selain itu juga tambahkan 3/4 cawan gula.
  8. Sediakan 1 penutup esen vanilla.
  9. Silahkan sobat persiapkan 1 penutup pewarna merah.
  10. Anda butuh 1 penutup pewarna hijau.

Kali ni saya buat kek marble bakar pulak dengan menggunakan oven. Belang-belang koko tu boleh digantikan dengan warna dan perisa lain seperti. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah.

Langkah cara membuat Kek Marble

  1. Ayakkan tepung kek bersama soda bikarbonat dan serbuk penaik. Kemudian sediakan minyak dan telur..
  2. Putar atau pukul telur bersama gula sehingga kembang, kemudian masukkan minyak sayuran, seterusnya masukkan telur satu per satu dan putarkan lagi sehingga kembang. Masukkan juga ovellete. Setelah kembang, masukkan tepung sedikit demi sedikit sehingga habis...kacau rata adunan..
  3. Bahagikan kepada 3 bahagian. Masukkan 1 penutup pewarna hijau di dalam mangkuk yang ke-2, masukkan 1 penutup pewarna merah di mangkuk yang ke-3. Kacau rata pewarna tersebut..
  4. Oleskan loyang bersama sedikit minyak (sapu rata) kemudian taburkan sedikit tepung di atasnya...Ini supaya kek mudah dikeluarkan dari loyang (jika tidak ada kertas minyak)..
  5. Tuang adunan berselang-seli warnanya..
  6. Lorekkan adunan yang telah selesai dituang di dalam loyang seperti di dalam gambar..
  7. Kali ini Yani bakar kek menggunakan Air Fryer, jadi suhunya ialah 160°c dan masanya ialah selama 45 minit..
  8. Setelah masak, biar sejuk dahulu seketika sebelum dikeluarkan daripada loyang untuk dipotong. Siap😁..

Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch. I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from. Çikolata Soslu Marble Kek Tarifinin Püf Noktası. Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marbleartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com