Kek Batik Chocolate Ganache ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Batik Chocolate Ganache yang dapat Anda jadikan ide.

Kek Batik Chocolate Ganache anda mampu memasak Kek Batik Chocolate Ganache menggunakan 14 bahan 5 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Batik Chocolate Ganache

  1. Sobat juga memerlukan Bahagian kek batik.
  2. Kamu butuh 600 g biskut marie.
  3. Persiapkan 200 g butter.
  4. Silahkan kamu siapkan 1 cawan milo.
  5. Selain itu juga tambahkan 1 cawan susu pekat manis.
  6. Kamu siapin 1/2 cawan serbuk koko.
  7. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan air.
  8. Sobat juga memerlukan 2 biji telur.
  9. Persiapkan 1 sudu tea esen vanila.
  10. Anda butuh Bahagian Chocolate Ganache.
  11. Kamu perlu 200 g milk compound (saya guna jenama beryls.
  12. Silahkan kamu siapkan 200 ml whipping cream.
  13. Siapkan juga 1 sudu besar butter.
  14. Anda perlu 1 sudu kecil hazelnut paste (nak bagi sedap macam cadbury).

Langkah cara memasak Kek Batik Chocolate Ganache

  1. Masak butter smp cair, masak kek batik guna api kecik je ek. kemudian terus masukkan susu pekat. Kacau rata. 2. Masukkan pula milo dan serbuk koko. Kacau cepat2 tkt berketul. 3. Next masukkan telur, kacau dl bg rata dan baru masukkan air..
  2. 4. Last skali masukkan biskut. Kacau rata bg smua bskt bersalut coklat. Boleh tutup api..
  3. Terus masukkan smua ke dalam loyang saiz 10inci (alas plastik bg bskt x melekat dan seng tarik keluar) dan tekan2 padat..
  4. Masukkan semua bahan chocolate ganache ke dalam bekas yang boleh dimasukkan kedlm microwave. Panaskan dalam 3 minit. Kacaukan rata dan tuang chocolate ganache atas kek batik. Kemudian sejukkan kek di dalam peti sejuk selama 4 jam..
  5. Keluarkan kek dan biarkan suhu bilik sekejap bagi kek lembut sebelum senang untuk dipotong. ** Tips supaya potongan kek batik kemas pisau hendaklah direndam air panas dahulu dan lap.pastu potong kek..

Begitulah pembahasan Kek Batik Chocolate Ganache terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Batik Chocolate Ganachekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com