Kek Marble ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Next merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble yang dapat Anda jadikan contoh. Dengan Bismillah, As Salam dan Salam Sejahtera, Resepi Kek Marble Moist Sukatan Cawan-Mesti ramai yang mencari-cari resepi istimewa kek Marble dengan sukatan cawan sampai jumpa blog ni. Sade ve kakaolu kek karışımının harmanlanarak, mermeri anımsatan desenler yaratan lezzetli bir kek: Marble Kek. Üzerinde fındık pralini ve bitter çikolata ile hazırlanmış. Resepi kek marble kukus ni saya ambil daripada Blog azlita masam manis.

Kek Marble Bu keke pek çok kişi mozaik kek der ama büyük bir hatadır aslında bu. İsmin verilmesinin sebebi alacalı bulacalı görüntüsüdür. Bu görüntü de mozaiklerde değil mermerlerde görülür. Saya memang peminat kek butter atau kek marble atau apa apa kek yang lembab dan padat. anda sanggup membuat Kek Marble manfaatkan 7 bahan 5 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Kamu butuh 250 g butter. Kalau nak sedap guna butter scs.
  2. Anda perlu 3/4 cawan gula caster.
  3. Kamu membutuhkan 5 biji telur gred A.
  4. Silahkan sobat persiapkan 1/2 cawan susu pekat.
  5. Kamu butuh 2 1/2 cawan tepung gandum.
  6. Kamu siapin 1 sudu teh baking powder.
  7. Silahkan sobat persiapkan 3 sudu besar serbuk koko.

Kek ini disediakan oleh anakanda saya, Juita yang kini sedang bercuti persekolahan yang panjang. Çikolata Soslu Marble Kek Tarifinin Püf Noktası. Yumurta beyazlarını kek harcının içine eklerken özenli davranır. Kekin harcı kullanacağınız kakaonun ve sosun. My husband's favorite cake is Marble so I thought I could make one from scratch.

Langkah cara membuat Kek Marble

  1. Satukan gula caster, butter dan esen vanilla dalam mangkuk mixer. Putar hingga gebu dalam 15 minit. Masukkan telur sebiji demi sebiji. Putar lagi 15 minit. Masukkan susu pekat. Putar lagi..
  2. Masukkan tepung gandum yang telah diayak dengan baking powder sedikit demi sedikit. Putar perlahan..
  3. Bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Satu adunan masukkan serbuk koko. Kacau sebati.
  4. Alas loyang dengan baking paper. Sapukan sedikit butter. Masukkan 3 sudu besar setiap adunan berselang seli hingga habis. Lorekkan ikut suka..
  5. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan terlebih dahulu. Bakar dengan suhu 170 darjah celcius selama 15 minit. Turunkan suhu 150 darjah celcius bakar lagi 45 minit atau sehingga masak.

I made this for my husband because he loves marble cake, his grandmother makes it for him all the time and she is from. Seperti kek marble yang bentuk nya cantik. Kek marble ialah kek dengan rupa berjalur atau bertompok yang dihasilkan dengan campuran ringan tak sekata adunan kek gelap dan cerah. Resepi kek marble ini memang menjadi pilihan bagi mereka yang ingin membuat kek dengan cara yang senang tetapi kek yang dihasilkan sedap dan gebu. Faktor utama yang menjadikan kek marble.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marblekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com