Kek Marble Trio ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek Marble Trio yang dapat Anda jadikan inspirasi.

Kek Marble Trio anda sanggup memasak Kek Marble Trio pakai 12 bahan 10 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Marble Trio

  1. Anda perlu 300 gram Marjerin - saya guna Latifolia.
  2. Silahkan sobat persiapkan 280 gram Tepung Gandum.
  3. Kamu butuh 1 tbsp Susu Tepung - saya guna jenama Everyday.
  4. Anda membutuhkan 1 tsp Baking Powder.
  5. Siapkan juga 5 Biji Telur Gred B.
  6. Kamu siapin 1 tbsp Ovelette.
  7. Kamu membutuhkan 220 gram Gula Kastor.
  8. Silahkan kamu persiapkan 50 ml Susu Cair.
  9. Kamu membutuhkan 1 tsp Esen Vanilla.
  10. Kamu perlu 1 tsp Red Velvet Emulco.
  11. Kamu perlu 1 tsp Coklat Emulco.
  12. Anda Memerlukan 1 drop Black Colour Oil.

Langkah cara membuat Kek Marble Trio

  1. Sediakan bahan yang diperlukan dan lenser loyang 8x8x3 inci dengan marjerin.Alas dengan kertas minyak.Ketepikan..
  2. Ayak tepung gandum,susu tepung dan baking powder.Ketepikan.Putar marjerin hingga pucat..
  3. Masukkan tepung sedikit-sedikit sampai habis.Putar sebati dan ketepikan..
  4. Dalam bekas lain,masukkan Ovelette dan gula kastor.Putar sebentar kemudian masukkan kesemua telur.Putar pada kelajuan tinggi hingga kembang dan kental (seperti adunan bahulu).
  5. Perlahankan kelajuan.Masukkan adunan tepung berselang seli dengan susu cair.Tepung-Susu-Tepung-Susu-Tepung.
  6. Setelah sebati,bahagikan pada 3 bahagian.1 bahagian dibubuh Coklat Emulco,1 bahagian Red Velvet Emulco dan 1 bahagian lagi tak perlu campur apa-apa(ambil 1tbsp dan letak tepi).
  7. Marblekan adunan berselang seli hingga habis..
  8. Hentak lembut 3x bagi meratakan dan menghilangkan ruang-ruang udara di dalam kek.Ambil 1 tbsp adunan biasa yang telah diasingkan tadi dan campurkan pewarna hitam.Kemudian masukkan ke dalam piping bag.Picit secara dot-dot di atas permukaan kek dan kemudian dengan menggunakan lidi,buat gerakan zig zag untuk mendapatkan corak marble..
  9. Bakar pada suhu 150'C selama 1 jam atau sehingga kek masak.Gunakan lidi untuk memeriksa samaada kek sudah masak atau belum.Jika dicucuk dan diangkat,hujung lidi bersih bermaksud kek sudah masak.Jika lidi yang diangkat ada adunan yang melekat basah,bermaksud kek masih lagi belum masak sepenuhnya.Sila sambung membakar dalam 5 or 10 minit lagi..
  10. Dah siap.Bolehlah dikeluarkan kek dari loyang dan diletakkan pada redai kek bagi proses penyejukkan sebelum dipotong..

Begitulah pembahasan Kek Marble Trio terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan situs ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble Triopostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com