Chocolate Mousse Cake ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar tentang Chocolate Mousse Cake yang dapat kamu jadikan wawasan.

Chocolate Mousse Cake anda mampu membuat Chocolate Mousse Cake memanfaatkan 6 bahan 4 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Chocolate Mousse Cake

  1. Sediakan 1 liter Susu Segar/Santan Cair.
  2. Siapkan juga 1 cawan Gula.
  3. Anda butuh 1/3 cawan Serbuk Koko.
  4. Sediakan 1/3 cawan Tepung Jagung.
  5. Kamu membutuhkan 1/3 cawan Whipping Cream/Coconut Cream.
  6. Kamu membutuhkan 1 cawan Cocoa Mass/Chocolate Masakan.

Intruksi cara membuat Chocolate Mousse Cake

  1. Sediakan bahan-bahan mengikut sukatan. Jika menggunakan chocolate masakan yang sudah ada gula, kurangkan sukatan gula kepada 1/2 cawan atau 3/4 cawan. Mengikut kemanisan yang disukai. Cocoa mass/chocolate masakan di potong atau hancurkan supaya mudah dimasak..
  2. Masukkan susu, cream, gula, kacau sebati. Selepas itu, masukkan tepung jagung dan serbuk koko, anyakkan. Supaya tidak berketul. Kacau sebatikan dan boleh letak di atas api. Masak dengan api sederhana..
  3. Kacau sentiasa sehingga menjadi likat sedikit dan akhir sekali masukkan cocoa mass/chocolate masakan. Sentiasa kacau sehingga cocoa mass/chocolate masakan hancur dan larut..
  4. Kacau sehingga likat. Tutup api dan masukkan dalam acuan. Biarkan suhu bilik, sehingga sejuk sedikit. Selepas itu, baru masukkan di dalam peti sejuk. Biarkan selama 6jam. Dan barulah boleh di makan..

Begitulah pembahasan Chocolate Mousse Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Chocolate Mousse Cakekonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com