Kek Marjerin ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Marjerin yang dapat kamu jadikan ide. Harini saya nk cuba satu resepi mudah yang saya dapat dari satu blog. Pukul gula dgn marjerin jd putih Dan sebati Msukkn telur sebiji Demi sebiji.pkul bg rata kemudian Msukkn tepung,esen vanilla Dan baking powder Pukul smpi sebati. Cara mudah nak buat kek marjerin yang lembut dan sedap.jom tonton video saya. #kekmarble Hari ni Mai share macam mana nak buat kek marble zebra yang gebu guna marjerin Pelangi.

Kek Marjerin Barulah kek tinggi jadi rongga udara banyak terhasil dan kek marjerin jadi sangat lembut. Resepi Kek Marble Zebra Gebu guna Marjerin Pelangi. Nak cuba buat kek yg sedap tapi senang, korang kena cuba buat kek marjerin ni. anda bisa memasak Kek Marjerin pakai 7 bahan 3 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marjerin

  1. Sediakan juga 250 gm merjerin pelangi.
  2. Anda Memerlukan 250 gula castor.
  3. Selain itu juga tambahkan 3 sudu susu pekat.
  4. Siapkan juga 1 sdb ovalet.
  5. Sediakan 5 biji telur.
  6. Anda perlu 250 gm tepung gandum.
  7. Kamu perlu 1 sdb double action.

Resipi ni dikongsikan oleh Siti Sobri. The Ogdoad consisted of four pairs of deities. Kek Marjerin Pelangi Sukatan Cawan Margarine Cake Simple Basic Cake. Recipes Rezepte Recipe Cooking Recipes Food Recipes Medical Prescription.

Step by step cara memasak Kek Marjerin

  1. Sediakan bahan bahan.
  2. Putar gula, marjerin dan ovelat dan susu pekat sehingga putih gebu. Kemudian masukkan telur dan putar lagi.
  3. Masukkan tepung gandun, putar sehingga sebati, masukkan warna jika suka dan bakar selama 160c 45 minit sehingga masak.

Kek marjerin atau butter guna blender pun boleh jadi gebu! Kek Coklat Kukus siap di masak. Sebelum itu, sapukan marjerin pada loyang. Jangan lupa tutup loyang dengan aluminium foil supaya air wap tidak terkena. Marjerin atau margarin ialah mentega buatan yang diperbuat dari minyak sayur, atau minyak haiwan.

Begitulah pembahasan Kek Marjerin terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marjerinkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com