Kek Lapis Batik Sutera ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar mengenai Kek Lapis Batik Sutera yang dapat kalian jadikan ide. Salam semua, Hari raya qurban yang lepas mencabar diri menghasilkan kek lapis seperti yang dapat anda semua lihat di atas. Ini adalah percubaan kali kedua saya. Resepi asal adalah kek lapis Mocha Pandan yang saya ambil dari rumah DayangJack tetapi saya ubahsuai coraknya menjadikannya Kek.

Kek Lapis Batik Sutera Food and drinks company in Johor Bahru. While this might seem fairly standard—layers are a common feature in dessert, after all—kek lapis Sarawak takes the idea of layering to a whole other level. While I am normally not a sweet/dessert type of guy, preferring the savoury section of food instead, I have always been intrigued by the traditional Kek Lapis Sarawak - or Sarawak Layer Cake. anda bisa membuat Kek Lapis Batik Sutera memanfaatkan 9 bahan 17 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Lapis Batik Sutera

  1. Sobat juga memerlukan Bahan.
  2. Kamu perlu 450 g mentega.
  3. Kamu siapin 250 g gula halus.
  4. Anda membutuhkan 10 biji telur (A).
  5. Sediakan 170 g seri kaya (tin kecil).
  6. Sediakan juga 397 g susu pekat manis.
  7. Sobat juga memerlukan 100 g holicks.
  8. Kamu perlu 1 s/t esen vanila.
  9. Anda membutuhkan 300 g tepung gandum.

Kek Lapis is a well known cake in southeast asia especially in Indonesia, Malaysia and Singapore, usually serve during festive occasions and holidays. The cake directly translates to Layer cake, because as you see it is made up of multi layered thin sponge. KEK LAPIS BATIK SUTERA Sumber: Lee Lin. Cara : Pukul mentega dengan gula hingga kembang.

Step by step cara membuat Kek Lapis Batik Sutera

  1. Cara -pukul mentega ngan gula hingga putih.....
  2. Sambil terus memukul masukkan telur sebiji2 hingga habis semua....
  3. Masukkan seri kaya, susu pekat, horlicks, & esen vanila (aznie bubuh honeydew).
  4. Pukul hingga sebati.. kemudian masukkan tepung gandum... gaul rata....
  5. Bahagikan kepada 2 bahagian. (1) plain (bahagikan kepada 2 bahagian) (2) (a)hijau (b) pink (c) biru.
  6. Sediakan loyang 8' yang telah digris dan dilapikkan ngan kertas kek....
  7. Ambil adunan plain tadi.. bubuh 5 s/b kedalam loyang.. ratakan dan bakar guna api atas dan bawah pada suhu 170' hingga masak.....
  8. Kemudian bubuh lg adunan plain 5 s/b kedalam loyang tadi... bakar lg guna api atas sahaja hingga masak....
  9. Untuk lapisan kedua hingga habis guna api atas sahaja ye... jangan guna api bawah.....
  10. Lapislah adunan plain tadi hingga 5 lapisan....
  11. Kemudian paipkan adunan berwarna tadi berselang seli secara menyerong hingga habis... bakar lg hingga masak...(masukkan adunan kedalam piping bag @ botol sos).
  12. Teruskan melapis hingga habis ye...
  13. Kemudian lapiskan ngan adunan plain pula...
  14. Teruskan melapis sebanyak 5 lapisan jgk.....
  15. Siap**.
  16. Selamat mencuba**.
  17. Kek Lapis Batik Sutera yang pernah Aznie buat sebelum ni...

Banyak-banyak kek, kek batik lah kek yang paling senang nak buat dalam dunia. Tak payah susah-susah nak bake, tak payah pakai tepung, bahan-bahan nak buat kek ni pon senang nak dapat dan murah! Untuk resepi kek lapis aku akan cuba dapatkan resepi untuk semua jenis kek. Aku tak pernah buat dan memang aku tak terbuka hati nk buat sebab bagi aku yang dah tengok proses kek lapis ni dibuat, fuhh penat dek non. satu kek je ntah berapa kali keluar masuk oven sebab nak buat lapis demi lapis. Blog kek lapis sedap dibina untuk tujuan penjualan kek lapis secara online (dalam talian).

Begitulah pembahasan Kek Lapis Batik Sutera terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Lapis Batik Suterakonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com