Resepi Kek Marble Susu Yang Lembut, Moist Dan Gebu Sukatan Cawan ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar mengenai Resepi Kek Marble Susu Yang Lembut, Moist Dan Gebu Sukatan Cawan yang dapat kamu jadikan contoh.

Resepi Kek Marble Susu Yang Lembut, Moist Dan Gebu Sukatan Cawan anda bisa membuat Resepi Kek Marble Susu Yang Lembut, Moist Dan Gebu Sukatan Cawan memakai 11 bahan 4 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Resepi Kek Marble Susu Yang Lembut, Moist Dan Gebu Sukatan Cawan

  1. Sediakan Bahan-bahan :.
  2. Sediakan 4 biji telur.
  3. Sediakan 1 cawan mentega atau 250 gm butter.
  4. Sobat juga memerlukan 1 cawan gula halus.
  5. Kamu perlu 2 cawan tepung gandum.
  6. Kamu perlu 1 sudu teh baking powder.
  7. Sediakan juga 1/2 sudu teh baking soda.
  8. Silahkan sobat siapkan 2 sudu besar susu tepung.
  9. Kamu membutuhkan 1 sudu kecil esen vanila.
  10. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu besar serbuk koko.
  11. Silahkan sobat persiapkan 2 sudu besar air panas.

Step by step cara membuat Resepi Kek Marble Susu Yang Lembut, Moist Dan Gebu Sukatan Cawan

  1. Cara-cara : 1. Pukul butter bersama gula sampai kembang. 2. Kemudian masukkan esen vanila dan juga susu tepung dan putar rata 3. Kemudian masukkan telur satu persatu dan pukul lagi hingga kembang 4. Masukkan tepung yang sudah diayak bersama baking powder dan baking soda dan putar rata dengan kelajuan rendah. Dah siap, ketepikan sekejap 5. Sediakan bekas lain masukkan serbuk koko dan juga air panas dan kacau hingga larut 6. Ambil beberapa senduk adunan dan gaul rata dengan pes koko tadi.
  2. 7. Sediakan loyang 9" yang telah dialas dengan kertas dan ambil dalam beberapa sudu besar adunan coklat terlebih dahulu letak di tengah - tengah loyang kemudian letak adunan yang biasa 8. Buat secara berselang seli sampai habis. Ambil lidi dan lorekkan jadi corak marble 9. Bakar dalam oven yang telah dipanaskan pada suhu 150 dan bakar selama 40 minit 10. Boleh cucuk dengan lidi di tengah kek nak tahu masak ke tidak, tak melekat tanda masak lah ya..
  3. 11. Jangan terlebih masak lah ya takut tekstur kek kering Keluarkan dari oven, nanti loyang suam sikit boleh terbalikkan atas redai, tunggu kek sejuk sepenuhnya boleh dihidangkan.
  4. Sudu besar untuk sukatan metrik jangan guna sudu biasa sama juga dengan cawan.

Begitulah pembahasan Resepi Kek Marble Susu Yang Lembut, Moist Dan Gebu Sukatan Cawan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Resepi Kek Marble Susu Yang Lembut, Moist Dan Gebu Sukatan Cawanartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com