Kek Marble ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble yang bisa Anda jadikan wawasan. Mata cepat jer terpandang Kek Marble yang ditayang di blog Intai Dapur. Hmm dikatakan kek yang sangat gebu dan lembut membuatkan saya terus ke dapur kerana amat pasti semua bahan diperlukan memang tersedia. Lagi pulak, anak saudara saya Farhan dan As akan berkunjung, boleh juga dibuat hidangan dan bekalan mereka balik nanti.

Kek Marble Tambah-tambah lagi saya ni beginner dalam bab buat kek mekek bagai ni. How To Make Soft Marble Butter Sponge Cake (Homebake & Less Sweet) Subscribe. Namun bila terpandang kek marble dari blog Zila yang sungguh menggoda, saya menjadi sangat teruja untuk membuat kek marble. anda bisa memasak Kek Marble manfaatkan 7 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble

  1. Silahkan kamu persiapkan 150 g butter.
  2. Persiapkan 180 g gula.
  3. Anda butuh 220 g tepung gandum.
  4. Anda membutuhkan 1 sudu besar ovalett.
  5. Kamu perlu 5 biji telur.
  6. Sediakan juga 50 g susu cair.
  7. Anda perlu 1 sudu kecil essen vanila.

Lebih lebih lagi membaca apa yang Zila tulis yang dia juga sukakan kek yang lembab dan berminyak seperti saya. Menelan nelan air liur saya bila melihat gambar kek Zila. Kek marble moist sering dikatakan sebagai kek yang paling tidak jemu dan tidak muak untuk dimakan. Kebiasaannya, kek marble yang dibeli di kedai banyak yang kering.

Langkah cara memasak Kek Marble

  1. Sediakan bahan-bahan untuk membuat cake..
  2. Cairkan butter kemudian ketepikan..
  3. Masukkan kesemua bahan-bahan kecuali butter. Pukul sehingga kembang @ naik sekali ganda. Kemudian masukkan butter yang di cairkan. Kauk balik bahan tadi untuk sekata..
  4. Bahagikan kepada 2 bahagian. Satu bahagian campurkan 1sudu besar serbuk koko. Tuang selang seli di dalam loyang..
  5. Bakar kek dengan api atas bawah dalam 160° @ mengikut kepanasan oven masing2. Selamat mencuba..

Namun, jika buat sendiri anda boleh cuba berulang-ulang kali sehingga jadi moist dan menepati citarasa anda. Kek ini memang cukup sesuai untuk dijadikan sebagai hidangan minum petang. Another classic cake that remains popular until now. It's a combination of most popular flavour; vanilla and chocolate! This cake is very easy to bake, suitable for beginner.

Begitulah pembahasan Kek Marble terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marbleartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com