Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah yang bisa kalian jadikan ide. #KekCoklat #ResepiKekCoklat #KekCoklatMoist #KekMyLittlePony #KekCoklatDecoSimpleUntukKanakKanak Resepi Kek Coklat Moist Chocolate Cake Kek Coklat Sukatan Cawan Cake My Little Pony Deco Simple Kek Coklat Kek Coklat Lembab Kek Coklat. #kekcoklatmudah #kekcoklatmoist #kekcoklatlembab #keksukatancawan #kektanpatelur #kektanpamixer Bila teringin nak makan kek, tapi tak ada telur, jangan. Untuk menghiburkan hatinya, sebaik pulang dari pejabat petang semalam saya buatkan sebiji kek coklat kegemarannya untuk di nikmati Kali ini resepinya saya cuba selepas ambil di SINI. Terima kasih kepada Cikgu Suraya, tuan punya blog untuk resepi kek coklat yang mudah dan sedap ini.

Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah Kek coklat moist yang mudah, sedap, lembut, gebu, super moist, semua lengkap. Memang tak dapat dinafikan lagi kek coklat ni memang ramai Dalam banyak banyak resepi kek coklat moist, saya paling suka yang ni sebab senang dan selalunya memang menjadi gebu dan lembab. Dah la sedap resipi kek coklat kukus ni, tak tahan bila dah sejuk pun masih lembab. anda mampu memasak Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah mengfungsikan 11 bahan 7 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah

  1. Anda Memerlukan Bahan kering.
  2. Sediakan 1 1/2 cawan tepung gandum tanpa peluntur.
  3. Kamu perlu 1 cawan gula tebu asli organik.
  4. Sobat juga memerlukan 2/3 cawan serbuk koko.
  5. Silahkan sobat persiapkan 4 sk baking powder.
  6. Kamu siapin 1/2 sk garam himalaya.
  7. Siapkan juga 1/2 cawan choc chip (opsyenal).
  8. Selain itu juga tambahkan Bahan basah.
  9. Anda Memerlukan 1 1/4 cawan santan segar.
  10. Anda butuh 2 1/2 sb minyak zaitun/minyak kelapa dara/minyak masak.
  11. Silahkan sobat siapkan 1 sk ekstrak vanilla.

Hari ini kami siarkan pula resipi kek coklat gebu lembab yang best. Tengok gambar pun dah tahu memang sedap kan. Enak dimakan bila-bila masa dan dimana jua. #moist #lembab #sedap #murah #halal #homemade #mudah #genuine #gerentisedap #tasteful. Kek coklat lembab versi bakar sedap.

Intruksi cara memasak Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah

  1. Panaskan oven 170°C..
  2. Campurkan bahan kering - tepung, gula, serbuk koko dan baking powder ke dalam mangkuk. Gaul sebati. Ketepikan..
  3. Dalam mangkuk lain, campurkan sebati bahan basah - santan, minyak dan vanilla..
  4. Masukkan bahan kering ke dalam bahan basah, sedikit demi sedikit sehingga habis. Gaul sebati..
  5. Tuangkan ke dalam bekas yang sudah disapu minyak dan dilapik kertas untuk dibakar. ((Saya guna bekas loaf kaca bersaiz 9x5 sebab tak jumpa loyang bulat)) Boleh juga masukkan ke dalam bekas muffin/cawan kertas..
  6. Bakar selama 40-45 minit atau untuk versi muffin/cupcake, bakar selama 13-15mins sahaja. Cucuk dengan lidi di tengah dan apabila lidi besih ketika ditarik keluar, kek sudah masak sepenuhnya. Sejukkan dahulu di wire rack sebelum dinikmati..
  7. Nota : *untuk versi non-vegan dan dairy, boleh gantikan santan dengan susu segar/kotak. **kalau nak tambah coklat cip, kurangkan gula ke ¾ cawan. Ini untuk mengelakkan kek jadi terlalu manis. ***Kalau dah tambah choc chip dan susu, tak jadi vegan atau dairy-free version dah kek ni ye. Selamat mencuba!.

Kek coklat moist atau lembap memang menjadi kegemaran ramai tidak kira golongan tua mahupun muda, perempuan ataupun lelaki. Kesedapan kek coklat moist memang tidak dapat dinafikan sehingga ia menjadi satu tradisi dalam meraikan hari lahir tersayang malahan kini menjadi trend di dalam. Dengan Bismillah Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera, Kek Coklat Kukus merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai. Mungkin kerana rasa"moist" nya kesan dikukus, rasa coklat cair yang bertamu dimulut atau memang sebab namanya yang sudah pasti menjadi kegemaran. Gatal di selangkangan bisa menular dari satu orang ke orang lain, dan sangat mudah menyebar.

Begitulah pembahasan Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Coklat Lembab Vegan Super Mudahkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com