Kek Batik Toppings Oreo ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan contoh. Seterusnya adalah gambar mengenai Kek Batik Toppings Oreo yang bisa kamu jadikan wawasan.

Kek Batik Toppings Oreo kamu sanggup memasak Kek Batik Toppings Oreo menggunakan 7 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Batik Toppings Oreo

  1. Sediakan juga 1 paket Milo (200g).
  2. Silahkan kamu persiapkan 5 sudu makan serbuk koko.
  3. Sobat juga memerlukan 1/2 tin susu pekat.
  4. Sediakan juga 1 paket biskut Marie (300g) Patahkan biskut kepada 4 bahagian.
  5. Selain itu juga tambahkan 150 g Butter.
  6. Kamu butuh 10 sudu air.
  7. Kamu membutuhkan Biskut Oreo (137 g) 1 paket.

Langkah cara membuat Kek Batik Toppings Oreo

  1. Guna api kecil. Masukkan butter. Kacau sampai cair..
  2. Kemudian masukkan susu pekat. Kacau sampai sebati..
  3. Masukkan milo dan serbuk koko. Kacau sampai pekat dan sebati..
  4. Masukkan air sikit demi sedikit. Fungsi air ni untuk kek batik jadi glowing hehe. Teksturnya tidak terlalu pekat dan tidak terlalu cair..
  5. Masukkan biskut. Kacau sebati. Tekstur biskut ikut kesukaan masing2. Kalau sy, lembikkan sikit je. Siap! Kemudian masukkan dalam loyang dah padatkan..
  6. Letak oreo atas kek. Asingkan cream tu. (Hias macam dalam gambar) Tak perlu letak dlm peti ais pun. Dalam 30 minit dah boleh makan ☺️.

Begitulah pembahasan Kek Batik Toppings Oreo terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Batik Toppings Oreoartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com