Resepi kek coklat moist ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya merupakan gambar seputar Resepi kek coklat moist yang dapat Anda jadikan ide. Pelbagai resepi kek coklat dan lain-lain kek. Cara buat Resepi Sos Coklat Untuk Kek Coklat Moist. Masukkan semua bahan dalam blender & blendkan sampai. kek coklat kukus moist yang sedap dan sedang elok rasanya.

Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. anda mampu membuat Resepi kek coklat moist manfaatkan 16 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Resepi kek coklat moist

  1. Kamu butuh Bahagian A.
  2. Sobat juga memerlukan 1 cawan serbuk koko.
  3. Silahkan sobat siapkan 1 cawan gula pasir.
  4. Sediakan juga 1 cawan minyak masak.
  5. Persiapkan setengah cawan susu pekat.
  6. Anda membutuhkan Bahagian B.
  7. Anda butuh 1 setengah cawan tepung gandum.
  8. Silahkan kamu persiapkan 1 sudu teh bikarbonat.
  9. Kamu perlu 1 sudu teh baking powder.
  10. Anda butuh 1 sudu teh esen vanilla.
  11. Silahkan kamu persiapkan 3 biji telur.
  12. Anda membutuhkan Bahagian topping.
  13. Anda perlu setengah cawan serbuk koko.
  14. Anda membutuhkan setengah cawan susu pekat.
  15. Kamu membutuhkan 2 sudu teh minyak masak.
  16. Kamu butuh sedikit air/susu cair.

Ehh salah mula² baca bismillah dul..kek coklat moist kukus adalah resepi turun-temurun dan yang paling banyak digemari khalayak ramai. saya memang sangat suka kek coklat moist rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Bahan-Bahan Kek Coklat Moist Kukus Dengan Sukatan Cawan. Belajar cara pembuatan kek coklat moist di peranti mudahalih anda. Kini anda boleh membuat sendiri kek coklat yang sedap dan lazat dengan aplikasi ini.

Step by step cara membuat Resepi kek coklat moist

  1. Masak bahan A dalam periuk sampai sebati. Api kena kecil dan sejukkan..
  2. Pukul telur sehingga kembang kemudian masukkan bahagian A sekali..
  3. Masukkan esen vanilla dan pukul sehingga sebati..
  4. Masukkan bahagian B sedikit demi sedikit(bikarbonat, tepung gandum dan baking powder, sebaiknya ayakkan dahulu) kacau sebati..
  5. Masukkan adunan dalam loyang. Bakar selama 40minit hingga 60 minit dengan suhu 180 celcius. (bergantung kepada saiz oven).
  6. Bahagian topping pula, kacau bahan topping kesemuanya menggunnakan api kecil sehingga likat dan berkilat..
  7. Tuang atas kek perlahan-lahan. Make sure masak dulu tau kek ☺️.

Gunakan di mana sahaja anda berada tanpa mengira peringkat usia semua boleh mencuba. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt dalam mulut? Akak kalau buat kek choc moist kukus memang suka sangat sangat resepi ni. Dah lama akak guna resepi ni masa zaman zaman kek choc ni tengah popular. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai.

Begitulah pembahasan Resepi kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Resepi kek coklat moistpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com