Kek Marble Pelangi ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Selanjutnya merupakan gambar tentang Kek Marble Pelangi yang dapat kamu jadikan contoh.

Kek Marble Pelangi kamu dapat membuat Kek Marble Pelangi memanfaatkan 8 bahan 7 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble Pelangi

  1. Selain itu juga tambahkan 250 gm butter.
  2. Anda perlu 190 gm gula halus.
  3. Silahkan kamu siapkan 1 sk esen vanilla.
  4. Anda perlu 6 biji telur.
  5. Siapkan juga 2 1/2 cawan tepung ayak dengan.
  6. Persiapkan 1 sk baking powder.
  7. Kamu perlu 1/2 cawan susu kotak.
  8. Kamu membutuhkan Sedikit pewarna makanan (6jenis warna).

Intruksi cara membuat Kek Marble Pelangi

  1. Pukul butter+gula+esen vanila hingga kembang @ putih..
  2. Masuk telur sebiji demi sebiji sambil pukul adunan hingga sebati..
  3. Masukkan tepung dan susu berselang seli hingga habis. Kaup balik hingga adunan bercampur..
  4. Bahagi kepada 6 bahagian. Letak pewarna dan gaul sebati. Saya guna 2 biji loyang empat segi tepat.(loyang yang buat roti paun). Sapu butter sekeliling..
  5. Mula tuang adunan warna coklat. Selepas itu biru, kemudian ungu, diikuti warna hijau, merah dan kuning. Hentak 2 3 kali loyang untuk melepaskan rongga angin jadi kek tidak akan berlubang lubang..
  6. Panaskan oven. Bakar dengan suhu 170c selama 45 minit atau sehingga masak..
  7. Kek marble pelangi dah siap. Selamat mencuba! 😊.

Begitulah pembahasan Kek Marble Pelangi terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble Pelangipostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com