Kek Marble huru-hara ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Marble huru-hara yang dapat kalian jadikan contoh.

Kek Marble huru-hara anda dapat memasak Kek Marble huru-hara manfaatkan 12 bahan 6 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Marble huru-hara

  1. Sediakan Bahan A.
  2. Kamu butuh 300 gm butter.
  3. Anda butuh Sedikit esen vanilla.
  4. Selain itu juga tambahkan 2 sdb susu pekat.
  5. Silahkan kamu siapkan Bahan B.
  6. Kamu siapin 5 biji telur Grade A.
  7. Sediakan juga 1 sdb sponge cake gel.
  8. Kamu perlu 240 gm gula castor.
  9. Silahkan sobat persiapkan C Bahan.
  10. Anda perlu 290 gm top flour.
  11. Sediakan 1 sdt baking powder.
  12. Selain itu juga tambahkan 3/4 pewarna.

Intruksi cara memasak Kek Marble huru-hara

  1. Siapkan bahan-bahannya dan panaskan oven 180 digree..
  2. Letakkan semua Bahan A ke dalam mangkuk. Adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit sehingga butter menjadi tebal dan putih- ketepikan..
  3. Masukkan Bahan B. Adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit. Lepas itu turunkan kelajuannya ke tahap paling rendah, tuangkan Bahan C, adun selama 30 saat..
  4. Tukar beater K. Campurkan adunan butter, adun dengan kelajuan paling rendah selama 3 minit, sehingga semua bahan sebati. Bahagikan 4 bahagian dan letakkan 4 warna..
  5. Ambil acuan, letakkan warna berselang-seli sampai habis.Bakar selama 40-45 minit..
  6. Setelah kek itu sejuk, boleh dihidangkan. Selamat Mencuba!.

Begitulah pembahasan Kek Marble huru-hara terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Marble huru-harapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com