Kek Marble 3 Warna ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Marble 3 Warna yang bisa sobat jadikan wawasan.

Kek Marble 3 Warna kamu dapat memasak Kek Marble 3 Warna pakai 8 bahan 7 langkah. Inilah step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Marble 3 Warna

  1. Anda butuh 300 g mentega.
  2. Persiapkan 250 g tepung naik sendiri.
  3. Selain itu juga tambahkan 200 g gula kastor.
  4. Sediakan 5 biji telur.
  5. Kamu butuh 3 sudu teh serbuk koko.
  6. Kamu butuh 2 sudu besar susu cair.
  7. Anda membutuhkan 1 sudu teh esen vanila.
  8. Sobat juga memerlukan 1 sudu besar pandan emulco.

Langkah cara membuat Kek Marble 3 Warna

  1. Pukul mentega dan gula sehingga kembang..
  2. Masukkan esen vanilla. Teruskan memukul..
  3. Masukkan telur sebiji demi sebiji dan teruskan putar. #tips :Pastikan telur adalah pada suhu bilik. Tambah tepung dan susu cair. Pastikan tepung dimasukkan sedikit demi sedikit..
  4. Bahagikan kepada tiga bahagian. (Koko, pewarna dan satu lagi perisa asal).
  5. Sendukkan perisa asal ke dalam tin pembakar, diikuti satu senduk yang dicampurkan pewarna hijau epal kemudian satu senduk bercampur koko. Ulangi proses sehingga habis..
  6. Gunakan lidi untuk membuat bentul 'swirl' supaya mendapat corak marble beberapa pusingan. Hentakkan tin kek beberapa kali supaya gelembung udara keluar. Bakar pada suhu 180 darjah selama 40 minit atau sehingga kek masak. Siap untuk dihidang..
  7. #tips :Suhu oven juga adalah sebenarnya bergantung kepada oven masing-masing. Jangan terlalu panas kerana kek boleh menjadi merekah..

Begitulah pembahasan Kek Marble 3 Warna terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Marble 3 Warnapostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com