Kek lobak merah ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya merupakan gambar tentang Kek lobak merah yang bisa sobat jadikan wawasan. Contact Kek lobak merah meleleh on Messenger. Kek Lobak Merah. ke arah memiliki berat badan seperti kami. Resepi ni sy olah daripada blog The Sisters Cooking Projects.

Kek lobak merah Carrot tidak perlu diparut terlalu halus untuk mendapatkan rasa yang lebih sedap. Download Now. saveSave Kek Lobak Merah For Later. Jom cuba resipi perkongsian Cik Puan Swepple Ariana (cp: Khairul Hakimin Muhammad, Tukang Masak Kek Lobak Kegemaran Cinta). kamu sanggup memasak Kek lobak merah memakai 11 bahan 5 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek lobak merah

  1. Silahkan kamu persiapkan 1 1/4 cawan tepung gandum.
  2. Sediakan juga 1 1/4 cawan gula kaster.
  3. Siapkan juga 2 biji telur.
  4. Sobat juga memerlukan 1 cawan kacang walnut.
  5. Silahkan sobat siapkan 1 cawan lobak yang diparut halus.
  6. Silahkan sobat siapkan 1 cawan kismis.
  7. Sediakan 1 sdk serbuk kayu manis...(tumbuk kemudian tapis).
  8. Anda butuh 1 sdk baking powder.
  9. Anda butuh 1 sdk soda bikarbonat.
  10. Anda membutuhkan 1/2 cawan minyak masak.
  11. Anda Memerlukan 1/2 sdt garam.

You've reached the end of the internet. Kek lobak merah (carrot cake) juga boleh dikukus dengan memastikan loyang tersebut ditutup dengan aluminum foil. Langkah ini diambil untuk mengelakkan wap menitik jatuh. Langkah demi langkah menyediakan KEK LOBAK MERAH edisi power humban.

Intruksi cara membuat Kek lobak merah

  1. Bakar kacang walnut..kemudian di hiris kasar...lobak merah diparut dan kismis hitam potong kecil....
  2. Pukul telur manja manja...kemudian masukkan gula dan garam.....gaul sebati...selepas itu masukkan lobak.....
  3. Tepung diayak bersama baking powder dan soda bikarbonat...kemudian, masukkan sedikit demi sedikit di dalam bancuhan dan kacau sebati.....masukkan pula kacang dan kismis....akhir sekali..masukkan minyak.masak.....
  4. Lapik loyang dengan kertas masakan....masukkan adunan...bakar anggaran suhu 170 selama 35 minit hingga masak....
  5. Wanginya...bau dia....

Akhir sekali masukkan lobak merah, walnut, blackcurrant dan gaulkan agar tidak berketul. Kek keju dan kue wortel akan merayu kepada mereka yang suka pastri lembap. Hari ini anda 'akan mendapat peluang untuk belajar semua tips baking dan cara untuk meletakkan bersama-sama pencuci mulut yang amat terkenal, lazat: yum a , yum lobak merah kek! Resipi kek lobak mudah ini datang bersama-sama dengan cepat dan menghasilkan versi lazat dan Kek ini telah dihiasi dengan kulit lobak merah, yang merupakan cara yang mudah dan kreatif untuk. Lobak putih adalah jenis sayuran yang cukup populer di Indonesia.

Begitulah pembahasan Kek lobak merah terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek lobak merahpostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com