Kek coklat moist ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya adalah gambar seputar Kek coklat moist yang bisa kalian jadikan inspirasi. Untuk TEMPAHAN Tepung Kek Coklat Moist Sila PM Admin :) WhatsApp. kek coklat kukus moist yang sedap dan sedang elok rasanya. Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini.

Kek coklat moist Tips* Aku suka doublekan sukatan untuk sos ni sebab nak jadikkan supper moist lagik kek tu huhu pastu lebihan tu leh je guna untuk letak atas ais. Siapa pernah makan kek coklat moist yang sangat enak, sangat gebu dan paling penting, melt Hari ini kami akan berkongsikan kepada anda resepi kek coklat moist yang sangat enak dan mendapat. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Rasanya kek coklat lembap atau moist chocolate cake ni antara kek yang paling digemari orang ramai. anda sanggup membuat Kek coklat moist manfaatkan 17 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek coklat moist

  1. Sobat juga memerlukan BAHAN A:.
  2. Anda membutuhkan 1 cawan serbuk koko.
  3. Persiapkan 1 cawan susu pekat.
  4. Anda membutuhkan 1 cawan susu cair.
  5. Sediakan 1 cawan gula.
  6. Kamu siapin 1 cawan minyak masak.
  7. Kamu membutuhkan 1/2 sudu kecil garam.
  8. Selain itu juga tambahkan 3 biji telur.
  9. Siapkan juga BAHAN B:.
  10. Kamu perlu 1 1/4 cawan tepung gandum.
  11. Anda membutuhkan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  12. Selain itu juga tambahkan 1 sudu kecil baking powder.
  13. Sobat juga memerlukan TOPPING :.
  14. Anda perlu 1 cawan susu cair.
  15. Sediakan 1 cawan minyak masak.
  16. Anda butuh 1 cawan serbuk koko.
  17. Silahkan sobat persiapkan 1/2 cawan susu pekat.

Ada banyak juga resepi kek yang pernah saya kongsikan sebelum ni. As'salamualaikum dan Salam Sejahtera … Macam-macam resepi kek coklat ada. Dari yang kukus, moist, bakar dan tak lupa juga yang tak menjadi pun pernah! Kek coklat moist merupakan antara kek kegemaran ramai kerana ia tidak jemu dan muak untuk dinikmati.

Step by step cara membuat Kek coklat moist

  1. Satukan semua bahan A di dlam blender.. kisar selama 5 minit...
  2. Panaskan air didlam kukusan..
  3. Adunan yg dikisar dimasukkan ke dlam bekas dan msukkan tepung. kaup balikkan.. tapis dan letakdlm loyang..
  4. Kukus 45 minit dengan api sederhana.
  5. Untuk topping. panaskan susu cair.. bila hampir mendidih msuk bhan2 lain.. kacau sehingga pekat....

Categories Kek Tags Kek Coklat Moist. Resepi Kek Coklat Moist, resepi yang pasti menjadi kegemaran keluarga anda, sesuai untuk dihidangkan pada majlis harijadi dan dihari raya. Ramuan Tepung Kek Coklat Extra Moist: Tepung Gula Serbuk Koko Serbuk Penaik. Get notified when Resepi Kek Coklat Moist is updated. Kue kek coklat moist ini sangat cocok sekali untuk menemani anda bersama keluarkan, teman apalagi untuk Itulah informasi dan wacana mengenai resep kek kukus coklat moist, semoga wacana dan.

Begitulah pembahasan Kek coklat moist terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek coklat moistkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com