Kek Butter Simple ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar seputar Kek Butter Simple yang dapat Anda jadikan wawasan.

Kek Butter Simple anda bisa memasak Kek Butter Simple memakai 8 bahan 8 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Butter Simple

  1. Siapkan juga Bahan.
  2. Sediakan 250 gm butter..
  3. Kamu membutuhkan 180 gm gula custor..
  4. Sediakan juga 4 biji telur gred A.
  5. Silahkan kamu siapkan 220 gm tepung naik sendiri (AZNIE GUNA TEPUNG GANDUM JE).
  6. Anda butuh 2 sdk baking powder(di ayak bersama tepung).
  7. Anda perlu 1 sdk esen vanilla.
  8. Anda membutuhkan 5 sdb susu cair.

Intruksi cara memasak Kek Butter Simple

  1. Panas kan oven api atas bawah dgn suhu 170c 15minit.
  2. Cara 1)mix butter dgn gula hingga kembang putih gebu...
  3. 2)masuk kan telur sebiji2 sambil di putar hingga sebati dan kembang.
  4. 3) masuk susu cair dan vanilla mix sebati.
  5. 4) masuk kan tepung sedikit2 sambil di putar perlahan hingga sekata..
  6. 5)glis loyang dgn marjerin or butter nak lapik kertas baking pun boleh...bakar selama 50 minit atau hingga masak mengikut oven masing2..loyang 7x7 or 8×8.. (kalau nak di warna kan bahagi kan adunan...).
  7. Selamat mencuba..silakan tag sendiri ye.
  8. * UNTUK GAMBAR DIATAS SAJE AZNIE BUAT CORAK... BAHAGIKAN ADUNAN KEPADA WARNA YG KITA SUKE... KEMUDIAN MASUKKAN KEDALAM PIPING BAG... KEMUDIAN KITA PIPINGKAN KEDALAM LOYANG SEPERTI DIDALAM GAMBAR... LAPISAN PERTAMA KITA PIPINGKAN DARI KIRI BAWAH BAWA KEATAS HABIS.. LAPISAN KEDUA KITA PIPING PULA DARI KANAN BAWAH BAWA KE ATAS KIRI.. JUGA SECARA MENYERONG... BUAT HINGGA HABIS.. KEMUDIAN BOLE LA KITA ULANG PROSES NI HINGGA HABIS ADUNAN YE... BUAT MACAM TU JE.

Begitulah pembahasan Kek Butter Simple terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek Butter Simpleartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com