Kek butter selembut pondan ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya merupakan gambar seputar Kek butter selembut pondan yang bisa kamu jadikan wawasan. #kekmarblemudah #kekbuttermudah #buttercup #kekbuttergebudanlembut Akhirnya dah jumpa resepi kek marble yang lembut, gebu dan sedap. Rasanya tahun lepas saya buat kek coklat moist untuk dia. Buat surprise kek masa dia datang rumah.

Kek butter selembut pondan Tiba tiba terasa sangat teringin untuk menikmati sekeping kek. Bila hasrat ini disuarakan, Juita membawa balik sekeping kek Red Velvet dari Kali ini saya meminta Juita menyediakan saya sebiji kek butter kerana inilah kek yang sebenarnya saya inginkan. Setiap kali makan kek butter ni teringat arwah abah yang memang minat sangat dengan kek butter. kamu dapat memasak Kek butter selembut pondan menggunakan 7 bahan 8 langkah. Berikut cara anda untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek butter selembut pondan

  1. Silahkan sobat persiapkan 1 buku buttercup / 1 cawan marjerin.
  2. Kamu membutuhkan 1 cawan gula pasir.
  3. Kamu membutuhkan 4 biji telur.
  4. Kamu butuh 1 1/2 tepung gandum (diayak).
  5. Kamu siapin 1 s.kecil esen vanilla.
  6. Anda Memerlukan 1 1/2 s.kecil baking powder (diayak).
  7. Anda membutuhkan 1 s. Besar susu manis (optional).

Kek butter mak yang sedap dan berbau harum Arwah abah selalu request kek butter daripada mak terutamanya di pagi raya. Kek bukan sahaja di buat sempena ingin menyambut sambutan seperti hari jadi, ulang tahun dan sebagainya. Ia juga boleh dibuat secara saja-saja atau untuk minum petang. Moist butter cake adalah sejenis kek yang sangat sedap dan senang di buat.

Intruksi cara memasak Kek butter selembut pondan

  1. Mixerkan butter dan gula sampai sebati.
  2. Masukkan telur, sebiji demi sebiji dan gaul rata.
  3. Masuk tepung sedikit demi sedikit.
  4. Masukkan esen vanilla dan baking powder dan sebatikan sehingga yakin gebu.
  5. Sapu sikit loyang tu dngn butter supaya tak melekat sebelum bakar.
  6. Panaskan over 160C dlm 5 minit.
  7. Bakar dalam 1 jam - 1jam 15mnt (cucuk tengah kek pakai pisau atau lidi utk tngk kek dah masak ke belum).
  8. Keluar dan sejukkan seketika, dan hidang..

Sesiapa sahaja yang minat 'baking', tentu. Kerana kek butter ni simple gila resepi dia dan sangat mudah untuk difahami. Kek mentega merupakan sejenis kek yang amat lazat dan boleh dipotong ketika masih panas. Namun, terdapat juga mereka yang lebih suka ianya disimpan beberapa hari sebelum dimakan. Ini kerana rasanya yang moist, berminyak dan keharuman menteganya telah sebati dengan tepung.

Begitulah pembahasan Kek butter selembut pondan terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek butter selembut pondanartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com