Kek Batik Rangup ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kalian. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar seputar Kek Batik Rangup yang bisa sobat jadikan contoh.

Kek Batik Rangup kamu bisa memasak Kek Batik Rangup manfaatkan 7 bahan 13 langkah. Inilah cara anda untuk membuatnya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Batik Rangup

  1. Silahkan sobat persiapkan 250 gram butter.
  2. Kamu perlu 1/2 tin susu cair.
  3. Kamu perlu 1 tin susu manis.
  4. Anda butuh 2 cawan milo.
  5. Sobat juga memerlukan 3 sudu serbuk koko.
  6. Anda perlu 2 cawan nestum.
  7. Persiapkan 1 paket biskut marie (dalam 40 keping saiz besar).

Langkah cara memasak Kek Batik Rangup

  1. Ini adalah bahan-bahannya. Gambar ketiga tu saya dah bahagi ikut sukatan. Kalau anda perasan, resepi ni ada nestum. Yaaa, nestum inilah yang membuatkan kek batik ini sedikit liat chewy chewy kata orang 😁.
  2. Pertama, cairkan sebuku butter tadi..
  3. Masukkan susu manis..
  4. Masukkan susu cair..
  5. Masukkan serbuk koko. Kacau..
  6. Masukkan milo. Kacau..
  7. Masukkan nestum. Kacau..
  8. Kacau hingga sebati dan licin. Perlahankan api..
  9. Masukkan biskut marie yang sudah dipatah-patahkan..
  10. Tutup api. Gaul hingga merata..
  11. Pindah masuk ke dalam loyang. Saya buat 2 loyang untuk dapatkan kek setebal 1 inci. Tekan-tekan guna sudu. Kalau nak puas hati, tekan guna tangan. Pastikan guna sarung tangan atau alas dengan plastik ya. Panas tu 😆. Pastikan kek kita padat dalam loyang. Kalau tak, nanti masa nak potong, keknya pecah..
  12. Macam ni rupa dia bila sudah dipadatkan. Kalau guna loyang, lapik permukaan kek dengan plastik. Nak jimat ruang peti ais, tingkatkan aja 2 loyang tu. takda masalah..
  13. Dalam sejam pun dah beku boleh potong. Cumanya kalau nak cantik dan senang potong, keluarkan dulu kek kita dari peti ais dalam 5 minit sebelum potong. Saya tak sabar, beku-beku saya dah potong. Hihi. Selamat mencuba 🍓.

Begitulah pembahasan Kek Batik Rangup terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Batik Ranguppostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com