Kek Batik (merry-go-round) ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di gadget untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan ide. Berikutnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Batik (merry-go-round) yang dapat kamu jadikan contoh. Bukan sekadar kek batik, namun resepi yang dikongsikan kali ini cukup memukau pandangan mata. Gabungan cheese dan coklat Cadbury, satu letupan rasa dalam. Do you know, you can eat Kek batik klasik yummy for tea time, when you whole famliy gathered.

Kek Batik (merry-go-round) Masukkan butter dalam kuali atau periuk dan cairkan dengan api perlahan/kecil. Masukkan biskut merry yang dah dipatah-patahkan tadi. Fast Moving Chairoplane with motion blur gaianst a blue sky. anda dapat memasak Kek Batik (merry-go-round) memanfaatkan 9 bahan 9 langkah. Berikut step by step untuk membuatnya.

Bahan dan bumbu untuk memasak Kek Batik (merry-go-round)

  1. Anda membutuhkan 450-500 g Biskut Marie.
  2. Sediakan juga 1 cawan Gula.
  3. Kamu membutuhkan 1 cawan Serbuk koko.
  4. Kamu siapin Milo 3-4 sudu.
  5. Kamu butuh 250 g Buttercup.
  6. Anda butuh 1 tin Susu cair.
  7. Anda membutuhkan Garam secubit.
  8. Silahkan kamu persiapkan 1 tbsp Esen vanilla.
  9. Kamu siapin Telur 2-3 biji.

Photo "Merry-go-round" can be used for personal purposes according to the conditions of the purchased Royalty-free license. Get out the fluted tube pan and a pretty doily for a Merry-Go-Round Cake! Watch how to make this birthday party-perfect Merry-Go-Round Cake. A merry-go-round begins to rotate slow and steady to a bygone song of the past.

Step by step cara membuat Kek Batik (merry-go-round)

  1. Biskut Marie dipatahkan dua bahagian, asingkan..
  2. Telur 2 biji dipukul, asingkan..
  3. Gula, buttercup, serbuk koko, Milo, susu cair, garam, esen vanilla, dalam periuk. Panaskan & adunan dicairkan..
  4. Setelah sebati, masukkan telur. Sambil kacau adunan. Teruskan kacau supaya telur tidak berketul..
  5. Selepas beberapa minit, masukkan kesemua Biskut marie. Tutupkan api..
  6. Sebatikan adunan supaya bersalut dengan Biskut Marie..
  7. Sediakan loyang, letakkan adunan ke dalamnya..
  8. Tekapkan adunan, taburkan manik2 hiasan di atasnya..
  9. Setelah sejuk, masukkan ke dalam peti ais. Sedia untuk dihidang lepas semalaman 😎.

A flashback of the glee and joy of young Cookies running towards the merry-go-round plays before wistful eyes. If only it could turn for eternity. A dream to be a part of the happiness and laughter of children has manifested. A wide variety of merry go round options are available to you Title: 회전목마 / Hoejeonmokma. Also known as: Merry Go Round / Wooden Horse Carousel.

Begitulah pembahasan Kek Batik (merry-go-round) terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek Batik (merry-go-round)konten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com