Kek Kopi #RayaHighTea #Negeri Sembilan #ChefZam ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di gadget untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan ide. Seterusnya adalah gambar berkaitan dengan Kek Kopi #RayaHighTea #Negeri Sembilan #ChefZam yang bisa kalian jadikan wawasan.

Kek Kopi #RayaHighTea #Negeri Sembilan #ChefZam anda bisa membuat Kek Kopi #RayaHighTea #Negeri Sembilan #ChefZam gunakan 11 bahan 5 langkah. Inilah cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek Kopi #RayaHighTea #Negeri Sembilan #ChefZam

  1. Persiapkan 4 sb Serbuk Kopi.
  2. Kamu perlu 1 1/2 cwn Susu Segar.
  3. Silahkan sobat siapkan 2 1/2 cwn Tepung Gandum.
  4. Anda perlu 2 sk Baking Powder.
  5. Silahkan kamu siapkan 1 sk Soda Bikarbonat.
  6. Anda perlu 1 cwn Mentega.
  7. Sediakan 1 cwn Gula Icing.
  8. Selain itu juga tambahkan 4 biji Telur Ayam (asingkan Kuning dan Putih telur).
  9. Anda Memerlukan 1/2 cwn Cip Coklat.
  10. Sediakan juga 1 sk Esen Vanilla.
  11. Kamu membutuhkan 1 sk Emulco Kopi.

Intruksi cara memasak Kek Kopi #RayaHighTea #Negeri Sembilan #ChefZam

  1. Sediakan semua bahan mengikut sukatan..
  2. Panaskan serbuk kopi dan susu cair bersama. Kacau sehingga mendidih, kemudian sejukkan. Tapis. Ayakkan bersama tepung gandum, tepung penaik dan soda bikarbonat..
  3. Kisar bersama mentega dan gula icing sehingga kembang. Kemudian masukkan telur kuning sahaja satu persatu. Pukul semua rata. Satukan esen vanila dan emulco kopi dalam adunan..
  4. Ayakkan bancuhan tepung ke dalam adunan. Masukkan cip coklat. Akhir sekali masukkan putih telur yang telah dipukul kembang terlebih dahulu. Kaup balik di dalam adunan hingga rata..
  5. Bakar dengan suhu 160°C selama 60 minit..

Begitulah pembahasan Kek Kopi #RayaHighTea #Negeri Sembilan #ChefZam terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kami dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Kopi #RayaHighTea #Negeri Sembilan #ChefZampostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com