Kek coklat kukus ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Seterusnya adalah gambar mengenai Kek coklat kukus yang dapat kamu jadikan inspirasi. KEK KUKUS COKLAT merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai. Mungkin kerana rasa"moist" nya kesan dikukus, rasa coklat cair yang bertamu dimulut atau memang sebab namanya. Узнать причину. Закрыть. Kek Coklat Kukus I Steamed Chocolate Cake.

Kek coklat kukus Nampak macam sedap sangat kek coklat moist ni. Anak-anak tentu suka makan kek sebegini. Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. kamu bisa membuat Kek coklat kukus manfaatkan 10 bahan 3 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Kek coklat kukus

  1. Sediakan juga 3 biji telor.
  2. Silahkan sobat persiapkan 2 cawan gula.
  3. Anda Memerlukan 2 cawan tepung superfine.
  4. Kamu membutuhkan 1/2 tin susu cair.
  5. Silahkan kamu siapkan 1/2 tin susu pekat.
  6. Kamu siapin 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  7. Sediakan 1 sudu kecil baking powder.
  8. Siapkan juga 1 cawan air.
  9. Kamu membutuhkan 1 cawan serbuk koko.
  10. Kamu membutuhkan 1 cawan minyak jagung/butter cair.

Tapi rupanya kek coklat lembap kukus ni tak pernah lagi saya kongsikan resepinya. Kalau nak resepi kek coklat versi bakar, boleh tengok resepinya disini. Untuk resepi ni, tak sesuai dibakar. Itik coklat coklat boleh didapati untuk keseronokan.

Intruksi cara membuat Kek coklat kukus

  1. Masukkan semua sekali bahan kecuali minyak kedalam mixer dan putar sehingga rata.
  2. Akhir sekali baru masukkan minyak dan putar lagi sekejap hingga sebati..
  3. Masukkan adunan kedalam acuan bersaiz 9 inci. Dan kukus selama 1 1/2 jam. Selepas masak Sejukkan diatas redai dan bolehla dihias dgn toping coklat ganache atau krim ikut sesuka hati😋. Selamat mencuba.

Cara membuat topping coklat kukus Apabila topping dan kek sejuk, letakkan di keranda yang sejuk. Ladu coklat kukus dengan Toping bersedia. rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Untuk entri resepi kali ini, saya ingin kongsikan resepi untuk membuat kek coklat kukus. Resepi ini dinamakan Kek Coklat Kukus Cawan kerana saya menggunakan cawan (jenis porselin seperti mug). Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat.

Begitulah pembahasan Kek coklat kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul Kek coklat kukuspostingan ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga artikel ini bersumber dari https://www.cookpad.com