Kek Pisang Kukus Berkeju ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di HP untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan contoh. Selanjutnya adalah gambar tentang Kek Pisang Kukus Berkeju yang dapat kamu jadikan contoh.

Kek Pisang Kukus Berkeju anda mampu membuat Kek Pisang Kukus Berkeju memakai 11 bahan 4 langkah. Berikut step by step untuk memasaknya.

Komposisi untuk memasak Kek Pisang Kukus Berkeju

  1. Kamu membutuhkan 2 biji pisang.
  2. Siapkan juga 1/2 cawan tepung gandum.
  3. Kamu siapin 1/4 cawan gula.
  4. Kamu membutuhkan 1/4 cawan minyak.
  5. Silahkan sobat persiapkan 1 biji telur ayam Gred B.
  6. Selain itu juga tambahkan 1/2 sudu teh soda bikarbonat.
  7. Persiapkan 1/2 sudu teh serbuk penaik.
  8. Silahkan kamu persiapkan 1/2 sudu teh esen vanila.
  9. Anda Memerlukan 1/4 sudu teh garam.
  10. Anda butuh 10 gm kelapa parut.
  11. Sobat juga memerlukan 10 gm keju cheddar (disagat).

Step by step cara membuat Kek Pisang Kukus Berkeju

  1. Masukkan telur dan gula. Pukul sebati selama 5minit. Kemudian masukkan minyak, pisang lenyek dan esen vanila. Pukul sebati selama 3minit. Akhir sekali masukkan tepung gandum, soda bikarbonat dan serbuk penaik. Pukul sebati selama seminit..
  2. Setelah adunan sebati. Boleh masukkan ke dalam acuan untuk dikukus..
  3. Letak parutan kelapa di permukaan adunan dan diikuti sagatan keju cheddar..
  4. Pengukus dipanaskan dan adunan kek dikukus selama 20minit atau sehingga masak. Sejukkan seketika dan sedia untuk dihidang..

Begitulah pembahasan Kek Pisang Kukus Berkeju terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kami dengan cara bagikan postingan artikel situs ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Pisang Kukus Berkejukonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga konten ini bersumber dari https://www.cookpad.com