Kek Batik Chocolate Ganache ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh teman-teman disekitar kita, salah satunya Anda. Mereka memang telah terbiasa menggunakan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan wawasan. Berikutnya adalah gambar mengenai Kek Batik Chocolate Ganache yang dapat kamu jadikan contoh.

Kek Batik Chocolate Ganache anda bisa membuat Kek Batik Chocolate Ganache gunakan 14 bahan 5 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek Batik Chocolate Ganache

  1. Anda Memerlukan Bahagian kek batik.
  2. Anda butuh 600 g biskut marie.
  3. Kamu siapin 200 g butter.
  4. Kamu butuh 1 cawan milo.
  5. Silahkan sobat siapkan 1 cawan susu pekat manis.
  6. Selain itu juga tambahkan 1/2 cawan serbuk koko.
  7. Silahkan kamu persiapkan 1/2 cawan air.
  8. Selain itu juga tambahkan 2 biji telur.
  9. Kamu perlu 1 sudu tea esen vanila.
  10. Anda perlu Bahagian Chocolate Ganache.
  11. Kamu butuh 200 g milk compound (saya guna jenama beryls.
  12. Anda Memerlukan 200 ml whipping cream.
  13. Silahkan sobat siapkan 1 sudu besar butter.
  14. Sobat juga memerlukan 1 sudu kecil hazelnut paste (nak bagi sedap macam cadbury).

Intruksi cara memasak Kek Batik Chocolate Ganache

  1. Masak butter smp cair, masak kek batik guna api kecik je ek. kemudian terus masukkan susu pekat. Kacau rata. 2. Masukkan pula milo dan serbuk koko. Kacau cepat2 tkt berketul. 3. Next masukkan telur, kacau dl bg rata dan baru masukkan air..
  2. 4. Last skali masukkan biskut. Kacau rata bg smua bskt bersalut coklat. Boleh tutup api..
  3. Terus masukkan smua ke dalam loyang saiz 10inci (alas plastik bg bskt x melekat dan seng tarik keluar) dan tekan2 padat..
  4. Masukkan semua bahan chocolate ganache ke dalam bekas yang boleh dimasukkan kedlm microwave. Panaskan dalam 3 minit. Kacaukan rata dan tuang chocolate ganache atas kek batik. Kemudian sejukkan kek di dalam peti sejuk selama 4 jam..
  5. Keluarkan kek dan biarkan suhu bilik sekejap bagi kek lembut sebelum senang untuk dipotong. ** Tips supaya potongan kek batik kemas pisau hendaklah direndam air panas dahulu dan lap.pastu potong kek..

Begitulah pembahasan Kek Batik Chocolate Ganache terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel situs ini ke akun sosial media favorit kamu seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Kek Batik Chocolate Ganacheartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com