Kek pisang ~ memang sekarang ini sedang banyak dicari oleh pengguna disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Berikutnya merupakan gambar seputar Kek pisang yang dapat Anda jadikan contoh. Melihat gambar kek yang ditayang menjadikan saya sangat teringin untuk mencuba. Risca Video ini memaparkan cara saya buat kek pisang kurang manis. Kek Pisang aje pun nak kecuh.

Kek pisang Oleh-oleh khas Batam Pertama, Terbesar dan Berprestasi. Menyediakan berbagai olahan kek pisang sebagai oleh-oleh khas Batam. Kek pisang merupakan sejenis kek yang sedap dan enak rasanya. kamu mampu membuat Kek pisang gunakan 9 bahan 7 langkah. Berikut langkah-langkah untuk memasaknya.

Bahan-bahan untuk memasak Kek pisang

  1. Kamu siapin Bahan A.
  2. Kamu perlu 2 cawan pisang berangan @ emas (siap dilecek).
  3. Silahkan sobat siapkan 3/4 cawan gula.
  4. Anda butuh 1 cawan minyak masak.
  5. Kamu butuh 4 biji telur.
  6. Sediakan Bahan B.
  7. Silahkan kamu siapkan 1 1/2 cawan tepung gandum}ayak.
  8. Silahkan sobat persiapkan 1 s/t soda baikarbonat }ayak.
  9. Kamu butuh 1 s/t krim of tartar.

Kek ini sesuai untuk hidangan minum petang. Stream Tracks and Playlists from Kek Pisang on your desktop or mobile device. CARA-CARANYA : Mixer semua bahan hingga gebu. Kek pisang ini sangat lezat dan sangat enak, selain mempunyai rasa yang lazat dan rasa yang lazat juga mempunyai tekstur yang sesuai.

Intruksi cara membuat Kek pisang

  1. Cara -semua bahan A diblender halus kemudian masukkan kedalam bekas.... (aznie blender semua kecuali pisang dl... dh sebati baru bubuh pisang... blender lg).
  2. Masuk bahan A yg di blender ke dalam bekas...
  3. Masukkan bahan B yang telah diayak sedikit demi sedikit.. Kacau hingga sebati....
  4. Lenserkan loyang ngan sedikit butter.. & lapikkan ngan kertas kek....
  5. Masukkan adunan kedalam loyang...
  6. Bakar selama 40 minit pada suhu 150'-180'....
  7. Siap*.

Jadi tidak hairanlah jika orang ramai yang suka kek pisang. Kek Pisang Moist.sedap dan moist sgt. Ramai penggemar kek pisang empuk (banana cake moist atau banana bread) rupanya selain resepi kek batik, mungkin kerana buah pisang mudah sangat untuk di dapatkan. bunda boleh membeli di. Resepi kek Pisang/ ini menyediakan pelbagai resepi memasak ke pisang dengan rasa yang sedap. Kek Pisang Villa khas Batam (Randy/detikTravel).

Begitulah pembahasan Kek pisang terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain-lain atau bisa juga menandai halaman blog ini dengan judul Kek pisangartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com