Kek Marble huru-hara ~ memang saat ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya sobat. Mereka memang sudah terbiasa menggunakan internet di HP untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Next merupakan gambar seputar Kek Marble huru-hara yang dapat kamu jadikan ide.

Kek Marble huru-hara kamu sanggup memasak Kek Marble huru-hara memanfaatkan 12 bahan 6 langkah. Inilah langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Marble huru-hara

  1. Kamu membutuhkan Bahan A.
  2. Silahkan sobat persiapkan 300 gm butter.
  3. Kamu membutuhkan Sedikit esen vanilla.
  4. Silahkan kamu persiapkan 2 sdb susu pekat.
  5. Persiapkan Bahan B.
  6. Siapkan juga 5 biji telur Grade A.
  7. Anda perlu 1 sdb sponge cake gel.
  8. Sediakan 240 gm gula castor.
  9. Sobat juga memerlukan C Bahan.
  10. Silahkan sobat persiapkan 290 gm top flour.
  11. Anda perlu 1 sdt baking powder.
  12. Siapkan juga 3/4 pewarna.

Langkah cara membuat Kek Marble huru-hara

  1. Siapkan bahan-bahannya dan panaskan oven 180 digree..
  2. Letakkan semua Bahan A ke dalam mangkuk. Adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit sehingga butter menjadi tebal dan putih- ketepikan..
  3. Masukkan Bahan B. Adun dengan kelajuan tertinggi selama 6 minit. Lepas itu turunkan kelajuannya ke tahap paling rendah, tuangkan Bahan C, adun selama 30 saat..
  4. Tukar beater K. Campurkan adunan butter, adun dengan kelajuan paling rendah selama 3 minit, sehingga semua bahan sebati. Bahagikan 4 bahagian dan letakkan 4 warna..
  5. Ambil acuan, letakkan warna berselang-seli sampai habis.Bakar selama 40-45 minit..
  6. Setelah kek itu sejuk, boleh dihidangkan. Selamat Mencuba!.

Begitulah pembahasan Kek Marble huru-hara terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel blog ini bermanfaat suport saya dengan cara share postingan artikel website ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Marble huru-haraartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com