Marble Butter Cake ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di ponsel untuk mencari informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya adalah gambar mengenai Marble Butter Cake yang bisa sobat jadikan ide.

Marble Butter Cake kamu sanggup memasak Marble Butter Cake pakai 7 bahan 4 langkah. Berikut cara anda untuk memasaknya.

Bumbu dan bahan untuk memasak Marble Butter Cake

  1. Anda perlu 250 g Mentega.
  2. Kamu siapin 200 g Gula Perang Halus.
  3. Sediakan 4 bijiTelur (gred A).
  4. Silahkan sobat siapkan 250 g Tepung Gandum.
  5. Selain itu juga tambahkan 1 1/2 sudu kecil Baking Powder.
  6. Anda Memerlukan 1 sudu kecil Esen Vanila.
  7. Anda perlu 2 sudu besar Serbuk Cokat.

Step by step cara membuat Marble Butter Cake

  1. Satukan mentega dan gula perang kemudian pukul hingga mentega kembang & sebati dengan gula. Adunan akan bertukar menjadi warna sedikit putih pucat. Masukkan telur satu persatu & putar sekejap supaya adunan bersatu dengan telur. Ulangi langkah hingga telur habis..
  2. Masukkan esen vanila. Putar adunan sebentar kemudian masukkan tepung yang telah diayak bersama baking powder sedikit demi sedikit sambil adunan diputar supaya sebati. Setelah adunan sebati, bahagikan adunan kepada 2 bahagian. Masukkan serbuk koko ke dalam satu adunan dan putar sekejap hingga sebati..
  3. Panaskan oven pada suhu 180C selama 10 minit. Lapik loyang 8"x 8" dengan baking paper. Ambil satu senduk adunan putih letak ditengah loyang. Kemudian ambil satu senduk adunan coklat letak di atas adunan putih tadi. Ulangi langkah hingga adunan habis..
  4. Goyangkan sedikit loyang supaya adunan rata kemudian bakar selama 45 minit atau hingga masak. Nak tahu sama ada kek dah masak atau belum, ambil lidi cucuk dibahagian tengah kek. Kalau adunan tak melekat kat lidi maksudnya dah masak la tu 😁.

Begitulah pembahasan Marble Butter Cake terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel website ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga menandai halaman website ini dengan judul Marble Butter Cakeartikel ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com