KEK MARBLE OREN & COKLAT ~ memang waktu ini sedang banyak dicari oleh sebagian orang disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang telah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk melihat informasi gambar untuk dijadikan ide. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan KEK MARBLE OREN & COKLAT yang dapat kamu jadikan contoh. Namun sewaktu bersahur, saya tak nampak bekas kek tersebut. Bila ditanya barulah tahu yang Hubby dan Juita yang memakannya. Biasanya mereka tak suka makan kek.

KEK MARBLE OREN & COKLAT Saya pun lama mencari resepi kek marble yang senang kita nak buat dan sukat. Tambah-tambah lagi saya ni beginner dalam bab buat kek mekek bagai ni. Paling mudah min kongsikan resipi kek oren oleh Kuqhen, ringkas penyediaannya hanya menggunakan periuk nasi. kamu mampu memasak KEK MARBLE OREN & COKLAT memakai 7 bahan 4 langkah. Inilah step by step untuk memasaknya.

Bahan dan bumbu untuk memasak KEK MARBLE OREN & COKLAT

  1. Kamu perlu 350 gram tepung sponge mix.
  2. Sediakan 4 biji telur.
  3. Anda membutuhkan 150 ml air.
  4. Anda Memerlukan 150 ml minyak masak.
  5. Kamu perlu 1 sudu besar coklat emulco.
  6. Anda membutuhkan 1 sudu besar oren emulco.
  7. Siapkan juga 1 sudu besar marjerin.

Resipi kek oren lembap ini boleh dimasak dengan dua cara sama ada kukus ataupun boleh juga dibakar. Enak dimakan panas-panas lagi, anak-anak pun makan bertambah sedap. Hmm dikatakan kek yang sangat gebu dan lembut membuatkan saya terus ke dapur kerana amat pasti semua bahan diperlukan memang tersedia. Lagi pulak, anak saudara saya Farhan dan As akan berkunjung, boleh juga dibuat hidangan dan bekalan mereka balik nanti.

Intruksi cara membuat KEK MARBLE OREN & COKLAT

  1. Sediakan bahan-bahan.Putar telur bersama tepung,marjerin dan air sehingga gebu.Masukkan minyak masak dan putar sebentar..
  2. Bahagikan adunan kepada dua bahagian.Satu bahagian letak oren emulco dan satu lagi letak coklat emulco.
  3. Masukkan dalam loyang 8" petak segi dan bakar selama 1 jam suhu 170°C..
  4. Sejukkan kek sebelum dipotong...nak makan panas-panas pun boleh.....

Tengok video tutorial kek oren di bawah. Kek ni lembap dan lembut, rasa pun tak manis sangat. Masa bakar tu kan, bau oren dia.kus semangatt harum semerbak satu rumah. Hidang pulak dengan teh panas, boh hirisan lemon dan madu.ehem ehem, menjeling akak tu sebut "madu".releks kak, madu tu bess lahh, baik untuk kesihatan suami!.hahaha. Kek oren lembap senang amat sangat dibuat dan rasa dia pun sedap.

Begitulah pembahasan KEK MARBLE OREN & COKLAT terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa postingan blog ini bermanfaat suport kita dengan cara share postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman website ini dengan judul KEK MARBLE OREN & COKLATkonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com