Kek Coklat kukus ~ memang akhir-akhir ini sedang banyak dicari oleh masyarakat disekitar kita, salah satunya kamu. Mereka memang sudah terbiasa mamnfaatkan internet di smartphone untuk mendapatkan informasi gambar untuk dijadikan inspirasi. Selanjutnya merupakan gambar berkaitan dengan Kek Coklat kukus yang bisa kamu jadikan wawasan. KEK KUKUS COKLAT merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai. Mungkin kerana rasa"moist" nya kesan dikukus, rasa coklat cair yang bertamu dimulut atau memang sebab namanya. Dengan Bismillah Assalamualaikum dan Selamat Sejahtera, Kek Coklat Kukus merupakan antara kek coklat yang paling digemari ramai.

Kek Coklat kukus Kalau anda mahu mencuba boleh ikut resepi kek ini. Tapi rupanya kek coklat lembap kukus ni tak pernah lagi saya kongsikan resepinya. Kalau nak resepi kek coklat versi bakar, boleh tengok resepinya disini. kamu mampu memasak Kek Coklat kukus menggunakan 10 bahan 6 langkah. Berikut langkah-langkah untuk membuatnya.

Komposisi untuk memasak Kek Coklat kukus

  1. Anda perlu 1 cawan susu cair.
  2. Siapkan juga 1 cawan minyak masak.
  3. Selain itu juga tambahkan 1 cawan gula.
  4. Anda membutuhkan 3 biji telur.
  5. Kamu siapin 1 cawan serbuk koko.
  6. Kamu membutuhkan 1/2 cawan susu pekat manis.
  7. Kamu perlu 1 1/2 cawan tepung gandum.
  8. Anda membutuhkan 1 sudu kecil soda bikarbonat.
  9. Kamu siapin 1 sudu kecil baking powder.
  10. Anda Memerlukan 1 sudu kecil esen vanila.

Untuk resepi ni, tak sesuai dibakar. Untuk entri resepi kali ini, saya ingin kongsikan resepi untuk membuat kek coklat kukus. Resepi ini dinamakan Kek Coklat Kukus Cawan kerana saya menggunakan cawan (jenis porselin seperti mug). rasa moist nya kek ini memang tiada duanya, jom kita layan resepi dibawah. Itik coklat coklat boleh didapati untuk keseronokan.

Intruksi cara membuat Kek Coklat kukus

  1. Masukkan ke dalam periuk minyak masak,susu pekat,serbuk koko gula dan susu cair.hidupkan api perlahan.kacau hingga semuanya sebati.tak perlu tunggu hingga mendidih.cukup sebati dan serbuk koko tidak berketul.tutup api.ketepikan..
  2. Tepung di campur bersama soda dan baking powder.ayak..
  3. Pukul telur dan esen vanila hingga betul2 kembang..
  4. Masukkan adunan coklat sedikit demi sedikit,selang selikan dengan tepung.putar sederhana..
  5. Kemudian tuang tepung yg terakhir.kacau gunakan whisk sahaja.sapu minyak pada acuan.tuang kesemua adunan.panaskan air ke dalam pengukus.dah panas kukus selama 45 minit(bergantung pada acuan)atau sehingga masak..
  6. Kek yang sudah masak.boleh hisakan bersama toping coklat dan manik urai.siaap..

Cara membuat topping coklat kukus Apabila topping dan kek sejuk, letakkan di keranda yang sejuk. Ladu coklat kukus dengan Toping bersedia. Cairkan coklat secara double-boiler Alihkan dr api kemudian masukkan majerin, gula & cream Kacau sehingga sebati. Kek coklat kukus adalah salah satu juadah yang amat mudah untuk dibuat. Selain daripada untuk masak suka - suka, kek coklat kukus yang ringkas ini juga boleh dibuat semasa hari jadi.

Begitulah pembahasan Kek Coklat kukus terima kasih atas kunjungannya, jika dirasa artikel situs ini bermanfaat suport saya dengan cara bagikan postingan artikel blog ini ke akun sosial media yang kamu punya seperti facebook, instagram dan lain sebagainya atau bisa juga mem-bookmark halaman blog ini dengan judul Kek Coklat kukuskonten ini dikelompokkan ke dalam kategori dan juga postingan ini bersumber dari https://www.cookpad.com